Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, chtěla bych si stěžovat na průvodčího. Směr Suchdol nad Odrou-Fulnek v 9:23 dne 14.8.2018. Nastupovala jsem ve Stachovicích. Sotva jsem nastoupila, nestihla jsem si vytáhnout ani peněžnku z kabelky a už chtěl po mně jízdenku. Samozřejmě, že jsem ji neměla ještě koupenou. Nezajímalo ho to, že jsem zrovna nastoupila a hned mi dával přirážku 400 Kč. Řekla jsem mu, že jsem zrovna nastoupila, ale on naprosto ignoroval, co jsem říkala. Pro mě, jako pro studentku střední školy je 400 korun hodně, a proto si myslím, že by mohl být více tolerantní a počkat aspoň 2 minuty. Na tady toho průvodčího jsem slyšela už hodně stížností u svých známých. Ráda bych tímto chtěla zabránit, aby se něco takového neopakovalo někomu jinému, nebo dokonce zase mně. Upřímně, cítím, že je to neoprávněné a z jeho strany neprofesionální a hrubé.
Ráda bych své peníze dostala zpět, ale podle jeho přístupu si myslím, že to možné nebude, protože to nepřizná, tak jako ignoroval mé slova o tom, že jsem neměla čas si ani vytáhnout peněženku.
|
Tweet |
U průvodčího ve vlaku lze zakoupit vnitrostátní jízdenky a místenky. Lze zaplatit v hotovosti v Kč nebo v eurech, elektronickou peněženkou na In Kartě, v některých vlacích platební kartou. Nákup jízdenky u průvodčího je možný bez přirážky, pokud jede cestující ze stanice, ve které nebyla otevřená pokladna. Jinak je nutné zaplatit navíc manipulační přirážku 40 Kč. Manipulační přirážku neplatí držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P ani ve stanici s otevřenou pokladnou. Pro nákup jízdenky by měl být spotřebitelce poskytnut dostatečný čas, aby mohla nákup realizovat.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.