Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V Alze jsme reklamovali mobilní telefon se 2 závadami - žluté zabarvení na jedné straně displeje a nefunkční středové tlačítko, které slouží pro snímání otisku prstu - odemčení a zamčení telefonu. Toto tlačítko přestávalo fungovat postupně, občas nezafungovalo ale četnost se pomalu zvyšovala až přestalo fungovat úplně.
Telefon jsme reklamovali dne 7.6.2018, zamítnutí reklamace nám přišlo dne 13.7.2018 ale pouze s vyjádřením k vadě displeje. Od té doby jsme se mailovými urgencemi snažili zjistit vyjádření k 2. vadě, tj. nefunkčnímu středovému tlačítku.
Po cca 15 mailech jsme obdrželi vyjádření až 3.8., kdy přišel email s vyřízením reklamace a informací, že mobilní telefon je již připraven na pobočce k vyzvednutí.
Máme za to, že Alza nedodržela lhůtu pro vyřízení reklamace (pro právnické osoby je to 40 dní) tím, že neposlala vyjádření ke všem nahlášeným vadám a nám tak vzniká nárok na odstoupení od smlouvy. To však Alza zcela odmítá.
Mobilní telefon HTC 10 Evo Cast Iron
odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.