Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#25598Nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2018, před 6 lety

Jana Prošková

Znění stížnosti

V Alze jsme reklamovali mobilní telefon se 2 závadami - žluté zabarvení na jedné straně displeje a nefunkční středové tlačítko, které slouží pro snímání otisku prstu - odemčení a zamčení telefonu. Toto tlačítko přestávalo fungovat postupně, občas nezafungovalo ale četnost se pomalu zvyšovala až přestalo fungovat úplně.

Telefon jsme reklamovali dne 7.6.2018, zamítnutí reklamace nám přišlo dne 13.7.2018 ale pouze s vyjádřením k vadě displeje. Od té doby jsme se mailovými urgencemi snažili zjistit vyjádření k 2. vadě, tj. nefunkčnímu středovému tlačítku.
Po cca 15 mailech jsme obdrželi vyjádření až 3.8., kdy přišel email s vyřízením reklamace a informací, že mobilní telefon je již připraven na pobočce k vyzvednutí.

Máme za to, že Alza nedodržela lhůtu pro vyřízení reklamace (pro právnické osoby je to 40 dní) tím, že neposlala vyjádření ke všem nahlášeným vadám a nám tak vzniká nárok na odstoupení od smlouvy. To však Alza zcela odmítá.


Produkt

Mobilní telefon HTC 10 Evo Cast Iron


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2018 23:58, před 6 lety

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2018 22:47, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.