Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Vzhledem k nekalým praktikám společnosti žádám o okamžité odstoupení od smlouvy a o navrácení respektive nestrhnutí si peněz za "služby". V případě, budou-li mi peníze strženy a nebudou navráceny jsem připravena bránit se soudní cestou ať již jako jednotlivec či zorganizováním hromadné žaloby.
Namítat budu zejména to, že:
- nedošlo k řádnému splnění povinnosti týkající se mého informování o ceně
- nedošlo k řádnému splnění povinnosti týkající způsobu určení ceny za zúčtovací období
- nedošlo k řádnému informování o době trvání závazku
- nedošlo k řádnému informování o podmínkách ukončení závazku
- nebylo patrné, že potvrzením platby souhlasím s poskytnutím prémiového členství na dobu delší než jeden měsíc
- nebyla jsem řádně informována o cenách za měsíce následující
- podmínky ani další informace mi nebyly zaslány ani do e-mailu
- informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách NENÍ dostatečná
- platební stránka údajně obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné
Děkuji.
členství v seznamce Academic Singles
Odstoupení od smlouvy, vrácení či nestržení peněz, abych nebyla nucena řešit věc soudní cestou ať již samostatně či zorganizováním hromadné žaloby.
|
Tweet |
Spotřebitelka může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitelky před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitelka společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitelka společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitelka odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslala prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz (z popisu stížnosti vyplývá, že tak již spotřebitelka učinila) či faxu, popřípadě se pokoušela zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele jí to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitelku na jejích právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 175917113
Dobrý den.
Odstoupení od smlouvy již není nárokovatelné, jelikož toto je možné uplatnit nejpozději do 14 dní od data uzavření smlouvy/ obchodního vztahu, které bylo v případě Vašeho Prémiového členství ke dni: 11/07/2018.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic singles (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 11/07/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Na základě žádosti spotřebitelky ohledně úpravy vloženého komentáře stížnost přeřazujeme zpět na ni, aby mohla změny provést.
Sami jste přiložili scan, na kterém je vidět, že požadované časové období je 1 měsíc za 149 Kč. Na této stránce jsem potvrdila platbu a dala dokončit. U své banky jsem potvrdila použitím kódu platbu na jeden měsíc. Blokaci na více peněz jste tudíž provedli neoprávněně, bez mého vědomí. Podle § 1817 občanského zákoníku podnikatel nesmí po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.
Potvrzení o realizaci platby mi na e-mail zasláno nebylo! Neobdržela jsem ani fakturu či jiné potvrzení platby za služby.
Ujednání, které je na Vašem scanu vidět šedě, bylo v takových barvách, že nebylo na rozlišení notebooku vůbec patrné. § 1800 občanského zákoníku uvádí, že obsahuje-li smlouva uzavřená adhezním způsobem doložku, kterou lze přečíst jen se zvláštními obtížemi, nebo doložku, která je pro osobu průměrného rozumu nesrozumitelná, je tato doložka platná, nepůsobí-li slabší straně újmu nebo prokáže-li druhá strana, že slabší straně byl význam doložky dostatečně vysvětlen. Dále pak obsahuje-li smlouva uzavřená adhezním způsobem doložku, která je pro slabší stranu zvláště nevýhodná, aniž je pro to rozumný důvod, zejména odchyluje-li se smlouva závažně a bez zvláštního důvodu od obvyklých podmínek ujednávaných v obdobných případech, je doložka neplatná. Doložky, které lze přečíst jen se zvláštními obtížemi, mohou být jak ve smlouvě tak i mimo hlavní text smlouvy, avšak problém nastává ve chvíli, kdy doložky přinášejí problémy, působí újmu, anebo nebyly mi dostatečně vysvětleny. Toto pravidlo nemíří jen na text, který je psán velmi malým fontem, ale také na text, který je např. díky svému barevnému provedení špatně čitelný. Text musí být koncipován tak, aby neodrazoval od přečtení a nepřebíjel obsah formou. Domnívám se tedy, že v tomto případě došlo z Vaší strany k jednoznačnému porušení občanského zákoníku.
Nebyla jsem pak ani informována o změnách všeobecných podmínek, ke kterým došlo již v době platnosti mého prémiového členství. Tudíž nebyla splněna podmínka jejich písemného sdělení v předstihu podle bodu 12 odst. 1 VOP. I z tohoto důvodu mám tedy také právo na zvláštní výpověď.
Znovu upozorňuji, že pokud nebude částka vrácena, budu věc řešit nejen takto, ale i přes Evropské spotřebitelské centrum a také přes PČR. Moje částka je sice nižší než 5.000 Kč, tedy než je finanční hranice pro trestný čin, ale věřím, že se ke mně rád někdo připojí s hromadnou žalobou. Žádám tedy znovu o připsání stržené částky zpět na můj účet.
Děkuji.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.