Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 17.7. jsem objednala sedací soupravu na e-shopu, která byla skladem s tím, že když jí zaplatím, bude druhý den k dodání. Souprava přišla až za 3 týdny na prodejnu Okay Hradec Králové, už je tam přes týden, doprava, výnos i montáž byly zaplaceny a nikdo se neozval, kdy bude dodána. Po urgování na prodějně Okay mi řekli, že mám urgovat e-shop, ten jsem dvakrát urgovala s ujištěním, že je to opravdu dlouhá doba a že se ozvou. Nikdy tak neudělali. Sedací souprava již je měsíc zaplacena, ale bohužel ji nemám.
Sedací souprava Albion - SSr, P, ÚP, rzkl
Dovést sedací soupravu do 17.8. nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitelka vyzvala, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Jetmarová,
upřímně nás mrzí, že jsme zboží nedodali včetně objednaných služeb v dřívějším termínu.
Bohužel, toto zpoždění bylo způsobeno technickými komplikacemi na naší straně, nastavili jsme však již taková opatření, abychom podobné situaci v budoucnu zamezili.
Věříme, že během Vašeho příštího nákupu proběhne vše v pořádku a přesvědčíme Vás, že zboží umíme dodat včas.
Děkujeme za pochopení.
OKAY CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.