Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Čtyři pelíšky Azuro I, II a Rossy I, II jsem zakoupila po internetu 07/2018 a v krátké době používání malými pejsky (čivava) se začaly vytrhávat ve švech a barevná látka se párala (je řídká). Pelíšky nevydržely ležení a pohyb pejska v něm. Dle mého názoru a názoru švadleny jsou nekvalitně ušité, barevná látka není pevná a třepí se, lezou z ní dlouhé hnědé nitě. Tato barevná látka je pěkná, ale absolutně nevhodná na pelíšky pro pejsky, jelikož je řídká. Pejsky mám 30 let, ale nikdy se pelíšky nepáraly.
Reklamaci jsem řešila s prodejcem zasláním všech pelíšků spolu s dopisem. Reklamace byla zamítnuta. Podala jsem rozpor, ale i to mi bylo zamítnuto. Z důvodu, že se jedná o "mechanické poškození na které se reklamace nevztahuje". Nyní jsem se obrátila o pomoc na ČOI (ADR).
Azuro II a Azuro I dále Rossy II a Rossy I - pelíšek pro psy
Vrácení částky 1780,- Kč jelikož pelíšky nelze řádně užívat a jíž k ním nemám důvěru.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.