Společnost


Ubuy Co.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25621Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2018, před 6 lety

Hana Provazníková

Znění stížnosti

Omylem jsem objednala elektrickou troubu z USA, ale neuvědomila jsem si, že tam mají spotřebiče na 120V, kdežto v ČR potřebuji spotřebič na 230 V. Kontaktovala jsem tedy obchod a prosila je, zda mohu z tohoto důvodu zboží vrátit/vyměnit za typ vhodný k použití v ČR. Reakce byla negativní. Z obchodu mi odepsali, že mohou vzít zpět pouze zboží, které je buď poškozené nebo nesprávné (odlišné od objednaného). Zkontaktovala jsem tedy poradnu dTestu, kde mi potvrdili mou domněnku, že obchod by se měl řídit evropským nařízením a tedy respektovat moje právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Toto jsem do kontaktního formuláře napsala, avšak dostala jsem znovu stejnou odpověď, že je to v rozporu s podmínkami online obchodu a tudíž mi nemohou vyhovět. To je tedy důvodem, proč bych ráda neshodu vyřešila přes tento portál.


Produkt

jedná se o troubu NuWave Oven Red Pro Plus with Clear Dome


Požadované řešení

prosím o výměnu modelu za takový, který bude použitelný v elektrické síti v České republice - na 220 v.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2018 15:36, před 6 lety

V daném případě se jedná o zahraniční subjekt, nicméně se zaměřuje na české spotřebitele - má českou jazykovou mutaci serveru, ceny uvádí také v korunách a dodává do ČR. Český soud by tak dle kolizních norem mezinárodního práva soukromého přistoupil k takovému postupu, že by musel zajistit, aby postavení spotřebitele bylo minimálně tak dobré, jak mu zaručuje český právní řád. Informativně tedy přikládáme postup dle českého práva, konečný postup se může v souvislosti s určením rozhodného práva značně lišit.

Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Vzhledem k faktu, že se jedná o subjekt ze státu, který není členským státem EU (dle informacích uvedených na webových stránkách společnosti sídlí prodávající ve Spojených arabských emirátech) a neúčastní se vytváření evropského justičního prostoru, bude problematické se svého nároku domoci. Stížnost však necháváme otevřenou, společnost má tedy možnost na případ reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2018 15:58, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.