Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 11.8. jsem si objednal ze stránek Stmobil.cz náhradní díl (kamera) ke svému mobilnímu telefonu za 189Kč. Objednávku jsem hned zaplatil převodem na účet.
Dne 15.8. mi byl doručen email, že mi byly peníze vráceny na účet. Bez jakéhokoliv dalšího vysvětlení.
Podíval jsem se tedy na stránky stmobil.cz a zjistil, že daná kamera nyní stojí 1558Kč a u zboží bylo uvedeno "skladem do 2 dnů". Ihned jsem odeslal peníze za objednávku zpět (276Kč i s poštovným) a informoval eshop o tom, že zaplacením byla uzavřena kupní smlouva a nemohou tedy, bez dohody se mnou, smlouvu zrušit jen proto, že měli kameru špatně naceněnou.
Pan Sobotka (majitel eshopu) mi odepsal, že kameru už si zakoupil někdo jiný, takže mi ji nemohou dodat (Podotýkám, že stále měli na stránkách, že je skladem). Napsal jsem mu tedy, že buď mi musí kameru zaslat (když jí podle stránek mají na skladě), nebo si ji objednám jinde a mám právo na náhradu rozdílu v ceně. Prosil jsem pana Sobotku o vyjádření jakým způsobem si přeje postupovat.
Po mých emailech, se dnes 16.8. na eshopu znovu objevila cena 189 Kč, ovšem tentokrát je u produktu poznámka "dostupnost neznáma".
Pan Sobotka argumetoval tím, že původně byla kamera z demontovaného telefonu, a ta vyšší cena však byla za novou, která je na objednávku. V eshopu se však jedná pořád o jednu stejnou položku u které pouze mění ceny. Navíc u kamery za 1558 Kč bylo také napsáno že je z demontovaného telefonu.
Pan Sobotka tedy měnil ceny a zboží přesně podle toho, co jsem mu zrovna psal a co se mu hodilo pro argumentování.
Mám naštěstí stránky ofocené i s datem, a to jak předtím když stála kamera 189 Kč a byla skladem, tak poté kdy stála 1558Kč a také byla skladem a nyní, když stojí opět 189Kč a už není.
Pokud se tedy podle pana Sobotky jednalo o 2 různé produkty, zajímalo by mě, kam zmizela kamera za 1558Kč, kterou už na eshopu nelze nalézt. Nespíše ale pouze do té doby, než si pan Sobotka přečte tento vzkaz a urychleně webové stránky upraví.
Zadní kamera LG G4 H815, H818 - 16Mpix, Originál - SWAP (cena 189Kč, kód produktu: C2622)
Chtěl bych poprosit o Vaše vyjádření a zda mi můžete potvrdit, že v tomto případě mám práva, o kterých jsem psal výše. Nebo mi to kdyžtak vyvrátit. Pan Sobotka to ode mě nepochopil a proto jsem se rozhodl řešit to takhle.
V případě, že pan Sobotka odmítne dostát svým povinnostem, prosil bych o radu, jak dále postupovat, a kam se obrátit. Děkuji
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Podnikatel nám sdělil, že se problém nakonec podařilo vyřešit. Stížnost proto přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případně uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Nakonec mi po vytvoření stížnosti a předchozím dlouhém domlouvání bylo zboží zasláno. Když se chce tak, tak to jde.