Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Provozovatel se distancuje od zavinění. Nebylo zde žádné upozornění na nebezpečí. Jedná se o vysokou skluzavku a byla použita v dobré víře, že při spořádané jízdě je tato jízda bez rizika.
Chtěli jsme nějaké smírné finanční narovnání, odpovídající vzniklým nákladům, aniž bychom uplatňovali újmu na zdraví dítěte. Provozovatel sdělil, že úraz se může stát kdekoliv a necítí žádnou vinu. Nevíme, jak dál postupovat.
|
Tweet |
Pokud společnost provozuje zábavní park, odpovídá za škody v něm vzniklé dle § 2924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který říká: "Kdo provozuje závod nebo jiné zařízení sloužící k výdělečné činnosti, nahradí škodu vzniklou z provozu, ať již byla způsobena vlastní provozní činností, věcí při ní použitou nebo vlivem činnosti na okolí. Povinnosti se zprostí, prokáže-li, že vynaložil veškerou péči, kterou lze rozumně požadovat, aby ke škodě nedošlo." V tomto případě tedy společnost odpovídá za škodu způsobenou věcí použitou při provozu (skluzavkou).
Spotřebitelka má tedy nárok na náhradu nákladů vzniklých v souvislosti se zraněním dítěte.
Společnost má možnost se zprostit odpovědnosti za vzniklou škodu, pokud prokáže, že vynaložila veškerou péči, kterou lze rozumně požadovat, aby ke škodě nedošlo. Důkazní břemeno, jinými slovy povinnost prokázat že za škodu neodpovídá, tíží společnost, neprokáže-li to, je povinna škodu nahradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.