Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u společnosti MojeRC jsem v roce 2018 koupil dron Nine eagles Galaxy Visitor 3. Jedná se o levný malý dron, o který se vzhledem k jeho ceně nemusíte tolik bát a je s ním zábava. Z mého pohledu je důležité, že stejný model jsem si pořídil už před několika lety. Po mnoha létáních a mnoha a mnoha pádech mi ale přestal létat a protože by bylo drahé opravovat ho, koupil jsem stejný, úplně nový právě u MojeRC.
S novým dronem jsem měl možnost letět jenom jednou a vše bylo v pořádku. Dron mi nespadl, přistání bylo do trávy. Při pokusu o druhý let, o několik dní později, ale nenaběhl jeden z motorků a proto dron už nemohl vzlétnout.
MojeRC neuznalo reklamaci s vysvětlením, že vrtule vykazuje známky poškození a že je to příčina poškození motorku. S tímto vyjádřením nesouhlasím. Vrtule byla ve velmi dobrém stavu. Jsem přesvědčen, viníkem je vada výrobce stejnosměrného motorku dronu, nikoliv jedno létání, bez havárie. MojeRC nabízí výměnu tohoto motorku za 530Kč, což je 40% ceny nového dronu (1300Kč). Pokud se rozhodnu dron neopravovat, bude po mně RC vymáhat 200Kč za diagnostiku - tj. kompenzaci za jejich úsilí najít na vrtulce jakékoliv poškození. Dron se jako každý druhý samozřejmě dodává se sadou náhradních vrtulí, ale ne motorků....
dron Nine eagles Galaxy Visitor 3
uznání reklamace
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den
Ještě jednou jsme prověřili reklamaci která je předmětem tohoto sporu.
Uznaly jsme některá pochybení vzniklá na naší straně a závadu jsme na naše náklady opravili.
Omlouvám se panu Alešovi za vzniklé komplikace a věřím že zůstane naším věrným zákazníkem.
S pozdravem Libor Sloupenský
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji MojeRC.cz za vstřícný přístup k vyřešení své reklamace. Zcela určitě zůstanu Vaších zákazníkem.
S pozdravem,
Aleš Gothard