Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#25651Reklamace matrace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2018, před 6 lety

Silvia Černáková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 2.7.2018, jsem byla reklamovat matraci na prodejně Černý most,(408-3009878),kterou máme cca 1 rok.Důvod bolest zad po spaní. Na přepážce se nás ujala "velmi milá slečna/paní, která asi měla špatný den :-(
- hned nás poučila že vozíky na přepravu zboží jsou venku tak si ho máme vzít tam
- druhý problém nastal kvůli paragonu, který jsme neměli, ale nákup jsme měli uložený na kartě IKEA family, tak jak je uvedeno na vašich stránkách.Slečna se tvářila opravdu nadšeně, když musel nákup dohledávat.
- běhěm prohlídky reklamované matrace měli vaši pracovníci sice hygienické rukavice, ale matraci o rozměrech 160 x 200 položili na papír o rozměru 80 x 200, zbytech nechráněné matrace se doslova válela na špinavé zemi
- po neshledání závady nám bylo řečeno, že pokud nesouhlasíme s vyjádřením, tak se to sepíše a pošle na reklamační oddělení, to ale může trvat až 30 dní. My ale nemáme na čem spát a jinou natraci nemáme. Bylo nám řečeno že si jenom udělají fotky podle kterých to posoudí nebo vyšlou technika k nám domů jinak matraci si můžeme vzít domů. Fotky pořízeny nebyly, váš zaměstnanec se ani neozval.
- po sepsání reklamačního protokolu nám bylo sděleno, že o vyřízení reklamace nás budou telefonicky kontaktovat - bohužel nestalo se
- po 30-ti dnech jsme volali na vaše callcentrum,kde nám řekli, že vyjádření reklamace nám bylo poslané doporučeně na adresu a reklamace byla zamítnutá.

Chci se zeptat na základě jakého posouzení nám byla reklamace zamítnutá když matrac jsme měli celou dobu reklamace doma, žádné fotky na prodejně nebyly pořízeny a ani technik se nepřišel podívat k nám domů. Kdo mi proplatí praní potahu z matrace, který jsme museli vyprat, protože matrace byla položena na špinavou zem při kontrole.
S pozdravem


Produkt

MORGEDAL Pěnová matrace, tvrdá, tmavě šedá, Číslo artiklu: 002.722.27


Požadované řešení

výměna za jiný model HÖVÅG Matrace s taštič. pružinami, tvrdá, tmavě šedá


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2018 09:37, před 6 lety

Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.

Tato lhůta pak zahrnuje i informování spotřebitele o vyřízení reklamace. Tedy spotřebitel musí v rámci této lhůty být o vyřízení reklamace informován a musí mít možnost zboží si vyzvednout (příp. mu musí být přímo doručeno). V opačném případě nelze považovat reklamaci za řádně vyřízenou.

Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace a pokud její konec připadá na sobotu, neděli nebo svátek, končí až pracovním dnem nejblíže následujícím. Záleží tedy na tom, kdy došlo k převzetí reklamace prodejcem a ode dne následujícího po tomto dni začala plynout lhůta k vyřízení reklamace.

Pokud prodávající vyřídil reklamaci včas a rozhodl o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2018 20:43, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.