Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Včera večer (16.8.2018) jsem ve schránce našla Výzvu (modro bílá verze) k vyzvednutí doporučeného dopisu RR807441622CZ na poště Praha 69 do 16.8.2018. Výzva je datována 1.8.2018, doručovatel B. L.. Vzhledem k tomu, že jsem od 1.8.2018 v pracovních dnech vždy v Praze a schránku kontroluji každý den, nechápu, jak je možné, že tuto výzvu jsem obdržela až včera (poslední den lhůty pro vyzvednutí zásilky), tj. bez možnosti vyzvednutí doporučeného dopisu. Na uvedených telefonních číslech telefon nikdo nezvedá (tel. č. 954311935, 954311837), ačkoli se tam od osmé hodiny ranní pokouším dovolat opakovaně.
Není to poprvé, co výzvy chodí opožděně (např. týden po datu uvedeného doručení, nebo přijde opakovaná výzva (žlutá) aniž by přišla první (modrobílá)). Vždy jsem si stěžovala na Poště 69, kde mi řekli, že tuto stížnost nemůžou přijmout, že se mám obrátit na doručovací poštu na Petřinách.
Doručování doporučeného dopisu
Vrácení zásilky zpět adresátovi, a zajištění řádného a včasného předávání výzev adresátům.
|
Tweet |
Podle čl. 40 odst. 2 poštovních podmínek může odesílatel nebo adresát do jednoho roku od podání zásilky u kterékoliv pošty reklamovat její dodání. Reklamovat doručení zásilky lze tedy na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman