Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Popis stížnosti naleznete v rámci dotazu v DTestu pod číslem (46864/KDr, 47967/VV).
Stručný popis:
Při koupi nového vozu mi byla nabídnuta instalace zabezpečení vozu.
Po půl roce jsem se dozvěděl od Zákaznického centra Nissan (sídlo v Budapešti) - přesněji od p. Imrich Paczes, že díky této instalaci jsem přišel o výrobní záruku na elektroinstalaci v dané oblasti. Na toto mě nikdo při koupi neupozornil a rozhodně bych si to do auta nenechal nainstalovat, pokud bych toto věděl. Požádal jsem o pomoc DTest, kde mi poradili odstoupení od smlouvy. Na základě toho mi dorazil nesouhlas s odstoupením.
Nissan X-Trail (VIN: JN1TFNT32U0003759)
Za prvé jsem čekal adekvátní jednání.
Chci uznání odstoupení od kupní smlouvy - vrácení pěněz, odevzdání vozu prodejci.
|
Tweet |
Za vady výrobku odpovídá prodávající, který nemůže svévolně omezit zákonnou záruku v délce 24 měsíců, kterou zakotvuje § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zkrácení zákonné záruky připadá v úvahu pouze v případě, že si to strany ujednaly dle § 2168 občanského zákoníku, toto zkrácení však nesmí být větší, nežli polovina zákonné doby. Pokud prodávající se spotřebitelem zkrácení zákonné záruky neujednali, odpovídá prodávající za vady výrobku jako celku.
Prodávající rovněž není oprávněn vyloučit záruku na elektroinstalaci tím, že instaluje vozu zabezpečovací systém. Pokud tuto službu nabízí, odpovídá nejen za původně prodávaný výrobek (vůz), ale i za dílo, které provedl (instalace a funkčnost zabezpečení).
V případě, že do zabezpečovacího systému nebyly zapojeny všechny slibované funkce - např. "odpojení baterky, když auto někdo ukradne" jak uvádí spotřebitel v dotazu adresovaném právní poradně časopisu dTest - je prodávající v prodlení. V takovém případě spotřebitel prodejci poskytne dodatečnou lhůtu k plnění (může být poskytnuta i mlčky). Nesplní-li prodávající svou povinnost ani v poskytnuté dodatečné lhůtě, může spotřebitel dle § 1977 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.