Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 12 |
Dobrý den,
dnes večer jsem si objednala vůz od Vaší společnosti. Než vůz přijel, přítel dostal silný astamtický záchvat. Řidiči jsem oznámila, jeho stav a, že za těchto podmínek nemůžeme nastoupit do vozidla. Zadala jsem tedy storno objednávky a řidič poté odjel. Z mého účtu jste mi stáhli větší částku, než činila hodnota objednávky. Prosila bych tedy, aby jste částku, kterou jste mi strhli, snížili alespoň na cenu dané objednávky a jelikož jsme tuto situaci, která nastala nemohli ovlivnit, neboť šlo o závažný zdravotní problém, byla bych ráda, pokud by se tato situace dala nějak konstruktivně vyřešit.
Děkuji za pochopení
Kateřina Licholetová
Snížení nebo zrušení storno poplatku.
|
Tweet |
V daném případě záleží na znění obchodních podmínek poskytovatele služby (https://taxify.eu/cs/legal/terms-for-riders/) a na tom, v jakém jazyce byla uzavřena samotná smlouva.
Dle těchto podmínek, bodu 3.2, společnost Taxify Czech Republic s.r.o zprostředkovává uzavření smlouvy mezi řidičem a spotřebitelem, ale není smluvní stranou konkrétní smlouvy. Dle bodu 3.3. obchodních podmínek může být za zrušení objednávky sjednána sankce.
Vzhledem k tomu, že jsou obchodní podmínky celé v anglickém jazyce, mohou být ve vztahu k uzavřené smlouvě neplatné. Ustanovení § 1811 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, říká: "Veškerá sdělení vůči spotřebiteli musí podnikatel učinit jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva." Byla-li smlouva uzavřená přes aplikaci v anglickém jazyce (jinými slovy, je-li aplikace je v aj), pak jsou platné i obchodní podmínky a může být za zrušení cesty účtována sankce. Pokud však aplikace funguje v českém jazyce - smlouva byla uzavřena v čj., pak cizojazyčné obchodní podmínky nemohou být její součástí a společnost není oprávněna účtovat sankci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.