Společnost


TERAE BUSINESS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:189
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

47%
53%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#25695Nedodané zboží, nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.08.2018, před 6 lety

Jitka Šinfeltová

Znění stížnosti

5.7. jsem si objednala mobil Xiaomi Redmi note 4, 32 GB GLOBAL (šedý). Datum splatnosti byl 9.7. Doteď mi mobil stále nepřišel a z emailové komunikace mám rozporuplné pocity.

Koncem dodací lhůty jsem psala společnosti email ohledně toho, kdy přesně mohu zboží očekávat, bylo mi odpovězeno, že expedice probíhá do 20 pracovních dnů (s čímž jsem ovšem počítala, pouze jsem chtěla znát konkrétnější informaci týkající se doručení zásilky). Trpělivě jsem tedy čekala do uplynutí dodací lhůty. Poté jsem firmě poslala (30.7.) další email s tím, že slibovaná doba dodání vypršela a jak dlouho mám tedy na zboží ještě čekat. Přišla mi odpověď, že expedici očekávají z kraje dalšího týdne. Když uplynul nejen začátek, ale i celý další týden, psala jsem opět 9.8. další mail, který však nebyl doručen - emailová adresa info@pro-android.cz přestala fungovat, stejně jako webová stránka www.pro-android.cz.

Pátrala jsem tedy na internetu a našla ještě jednu emailovou adresu teraebussiness@gmail.com, která naštěstí fungovala. Přes ní si doteď píši s panem Ohankou, který mi na můj dotaz ohledně doručení zboží odpověděl 10.8., že se omlouvá a že modely nakonec dorazí až v pondělní dodávce. V pondělí (13.8) jsem mu opět psala, zda modely již dorazily a pokud ne, že požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Na to mi bylo odpovězeno, že modely dorazily a že je budou expedovat. Zeptala jsem se tedy, kdy mohu zboží očekávat, načež přišla odpověď: "zboží očekávejte pravděpodobně do pátku" (tj. 17.8.). Pátek však již uplynul, dnes je 19.8. a já svůj mobil stále nemám. Nevím, zda doručení skutečně tak dlouho trvá nebo všechny ty emaily nejsou ze strany společnosti jen pouhé výmluvy. Opravdu nevím, co si myslet a zda ještě čekat, jestli se nestane zázrak a zboží nakonec dorazí...


Produkt

Xiaomi Redmi note 4, 32 GB GLOBAL (šedý), číslo objednávky: 1009241


Požadované řešení

Požaduji urychlené dodání zboží nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2018 11:20, před 6 lety

rodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2018 09:02, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.