Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
dnes (19.8.) jsem byla nakoupit okolo půl druhé v Lidlu v Plzni, na Americké ulici. Když jsem vcházela dovnitř, směrem ven šla žena, za ní ostraha v početní přesile, jejíž člen ženu chytil a dal jí facku. Poté ji odvlekli někam dozadu.
Vím moc dobře, že v této lokalitě nejspíš docela často chodí různí zloději a podobně. Přesto si nemyslím, že je vhodný způsob někoho bít, aby se krádežím předešlo. Samozřejmě, že nevím, co tam ta žena udělala nebo neudělala. Ale zdá se mi jako vhodnější postup jí zajistit a odvézt v klidu do kanceláře a vyčkat na policii, než na ní naběhnout a dát jí facku. Žena se nijak nebránila, proto tento postup už vůbec nechápu. Přemýšlela jsem o tom, že nepůjdu ani dál a odejdu nakoupit někam jinam, situace byla velmi nepříjemná. Nevím, zda je vhodné napsat stížnost zde, možná jsem situaci měla popsat někomu na místě, nicméně nevěděla jsem kde. Každopádně bych byla ráda, kdyby si vaše ostraha ujasnila, co smí a co nikoliv
školení ostrahy
|
Tweet |
Dle trestního řádu lze omezit osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, omezit, pouze pokud je to nutné ke zjištění její totožnosti, k zamezení útěku nebo k zajištění důkazů. Toto omezení může provést kdokoli, avšak musí být ihned přivolána Policie a tato osoba ji musí být předána.
Osobnost člověka požívá právní ochrany. Ochrany požívají zejména život a důstojnost člověka, jeho zdraví a právo žít v příznivém životním prostředí, jeho vážnost, čest, soukromí a jeho projevy osobní povahy. Člověk, jehož osobnost byla dotčena, má právo domáhat se toho, aby bylo od neoprávněného zásahu upuštěno nebo aby byl odstraněn jeho následek. Dále má právo na odčinění újmy dle rozsahu následků.
Spotřebitelka by se mohl se stížností na nevhodné chování ochranky, popř. zaměstnanců, obrátit přímo na vedení společnosti, které by mělo mít zájem na jejich slušném a adekvátním jednání.
Dobrý den, paní Nováková,
něco podobného by se samozřejmě stávat nemělo a za neprofesionální chování ostrahy se omlouváme. Vaši stížnost neprodleně předáme k prověření odpovědným vedoucím, kteří zaměstnance opětovně proškolí o zásadách slušného chování.
Věříme, že se jednalo o ojedinělou situaci a v budoucnu se již něco podobného opakovat nebude.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.