Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Píši Vám v zastoupení těchto osob:
Doležal Radim – Opava
Hřivnová Pavla – Opava
Staniczek Roman – Karviná
Staniczek Vojtěch – Karviná
Staniczková Jarmila – Karviná
Staniczková Nela – Karviná
Hejda Pavel – Havířov
Hejdová Dagmar – Havířov
z důvodu uplatnění nároku na finanční odškodnění, dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/20041, kvůli zpožděnému letu, který se uskutečnil dne 21. 7. 2018, číslo letu 3Z 7219, vzdálenost delší než 1500 km, místo odletu – Izmir (Turecká republika), místo příletu – Katowice (Polská republika).
Čas odletu z Izmir byl naplánován na 00:50 hodin a přílet do Katowic v 02:25 hodin. Tento let však byl opožděn o více než 6 hodin, tudíž došlo k odletu až v 06:29 hodin a příletu v 08:37 hodiny do Katowic.
V případě neuplatnění nároku na finanční odškodnění, jimž byly splněny podmínky tohoto nařízení, jakožto zpoždění letu o více než 6 hodin způsobené poruchou Vašeho letadla a vzdálenosti delší než 1500 Km, budu nucena tento nárok vymáhat soudní cestou.
Lze doložit i příslušnou fotodokumentaci letenek a odletových, příletových tabulí.
Předem děkuji za odpověď.
Hřivnová Markéta
1) Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů. – zdroj: https://www.vasestiznosti.cz
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.