Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#25714Neuznaná reklamace ev. č. : 408497

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2018, před 6 lety

Luboš Duchoslav

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 2.7. jsem zakoupil u společnosti AAA auto na pobočce v Sokolově automobil VW Polo. Cca po týdnu jsem hlásil první problém a to, únik chladící kapaliny v motorovém prostoru a po dalších cca 2 týdnech se rozsvítila kontrolka motoru. Následoval stejný postup s tím, že si mám v servisu nechat sepsat servisní zprávu s cenou případné opravy a předat na reklamační oddělení. Cena servisní zprávy 500 kč. V servisní zprávě je uvedeno, že je vadný katalyzátor a únik chladící kapaliny způsobuje vadný chladič klimatizace. Oprava vychází na nějakých 20000 kč s dph. Dnes mi přišlo vyjádření, že jsem byl seznámen se stavem vozu a byl upozorněn na jednotlivě poškozené součásti, které se snažím reklamovat. Což není pravda, nikde není uvedeno, že je vadný katalyzátor ani únik chladící kapaliny kvůli vadnému chladiči klimatizace. Na skryté vady společnost uzavírá roční záruku, ale reklamace mi byla zamítnuta.
Děkuji a s pozdravem Luboš Duchoslav


Produkt

VW POLO, rok registrace 2005, km při koupi 176875, první závada cca při 177500 km stav při uplatnění reklamace 179255 km, č. reklamačního protoklo: 408497, datum podání reklamace 8.8.2018


Požadované řešení

Požaduji finanční odškodnění na opravu skrytých závad, což podle servisní zprávy činí 15590 kč s dph za díly a další 3000 - 4000 kč s dph za práci + proplacení servisní zprávy, kterou po mě požadovali přes to, že na dílně mají svojí diagnostiku i své techniky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2018 14:10, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.9.2018 15:47, před 6 lety

Vážený pane Duchoslave,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.10.2018 20:45, před 6 lety


Luboš Duchoslav

Hodnocení:

Komentář: Díky dtestu jsem obdržel alespoň 2000 kč. Nebýt Vás neobdržel bych nic, reklamace nebyla i nadále uznána.