Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Z důvodů odcizení jsem nechal zablokovat tel. kartu, jelikož jsem poté odjel pracovně mimo republiku, nevyzvedl jsem si na prodejně O2 novou kartu, počítal jsem s tím, že nastavený měsíční tarif musím platit i když kartu nemám a nevyužívám. Zaskočen jsem byl v okamžiku, kdy mi byla vyměřena pokuta ve výši 6986 Kč za to, že jsem se nedostavil na prodejnu a nevyzvedl novou kartu. Toto jednání považuji za nehorázné okrádání spotřebitele, jednání této společnosti a zejména paní či slečny Ilony H. z reklamačního oddělení je srovnatelné s jednáním státních úředníků z doby předrevoluční.
Mobilní tarif
Okamžité zrušení této nesmyslné pokuty, omluva za zkažený den po telefonátu s I. H.,odstoupení od smlouvy kterou si stejně prodloužili bez mého svolení.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
dle ověření kolegů z reklamačního oddělení jste byl o nutnosti vyzvednout si SIM do 14 dní informován. Tato skutečnost je uvedena také ve všeobecných podmínkách. Vzhledem k tomu, že jste takto neučinil a na čísle jste měl platný závazek, došlo v rámci nedodržení podmínek ke zrušení závazku a vystavení smluvní pokuty. Nyní již máte číslo zrušeno, je tedy potřeba smluvní pokutu uhradit.
S pozdravem
Martin Stalmach, Guru pro Social Media, O2
Jak jsem již informoval, byl jsem pracovně mimo ČR tudíž jsem nemohl kartu vyzvednout, dále nesouhlasím s pokutou jelikož tato není uvedena ve smlouvě na zvláštní listině s mým podpisem. Pouhý odkaz v textu smlouvy na ustanovení o smluvní pokutě ve všeobecných podmínkách a v dalších specifikovaných i nespecifikovaných dokumentech vytváří pro spotřebitele překážku pro to, aby se s takovým ujednáním před uzavřením smlouvy skutečně seznámil. Jde o ujednání podřaditelné pod ustanovení § 56 odst. 1 obč. zák., neboť v rozporu s požadavkem dobré víry znamená k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran, a je proto s ohledem na § 55 odst. 2 obč. zák. neplatné.
Vzhledem k tomu, že nesouhlasíte s vyřešením předchozí reklamace, předal jsem Váš podnět opět na specialisty. Ti Vás nejpozději do jednoho měsíce budou kontaktovat v rámci řešení.
S pozdravem
Martin Stalmach, Guru pro Social Media, O2
Specialistka kterou jsem byl kontaktován mi nabídla řešení takové, že smluvní pokuta dle jejich názoru a smluvních podmínek je oprávněná a tudíž jsem povinen tuto uhradit, s čímž od samého začátku nesouhlasím z důvodu který jsem uvedl v předchozí reakci. Myslím, že v tomto sporu, nelze nalézt mimosoudní řešení a jsem připraven své práva spotřebitele obhájit cestou soudní.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Kolegové Vám navrhli, že na výjimku smluvní pokutu stornují, avšak za podmínky obnovení původní služby a navedení původního závazku. S tímto jste nesouhlasil, takže v tomto případě je potřeba smluvní pokutu uhradit.
S pozdravem
Martin Stalmach, Guru pro Social Media, O2
SIM kartu mi zrušila vaše specialistka Ilona Horová, když jsem reklamoval smluvní pokutu, jelikož jsem na její rozkaz, ze se musím okamžitě dostavit na nejbližší prodejnu odpověděl, ze není v její pravomocí mi takto rozkazovat a navíc mám nemocné malé dítě které hlídám. Váš návrh po 3 měsících se vám znovu zavázat jsem logicky odmítl, jelikož za tu dobu jsem si pořídil jinou simkartu. Veškeré faktury mate z mé strany uhrazené, tudíž považuji tento spor za ukončený. Dle dnešního rozhodnutí ČTÚ jsou smluvní pokuty zahrnuty ve všeobecných podmínkách zcela neplatné.
K vyjádření spotřebitele dodáváme, že umisťování smluvních pokut do tzv. všeobecných obchodních podmínek odmítl již dříve Ústavní soud v nálezu se sp. zn. I. ÚS 3512/11. Dle uvedeného judikátu může být smluvní pokuta ve vztahu se spotřebitelem součástí toliko spotřebitelské smlouvy samotné (listiny, na niž spotřebitel připojuje svůj podpis).
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Dobrý den,
v systému evidujeme Vámi uzavřenou smlouvu, kde je uvedena možnost vystavení smluvní pokuty při předčasném ukončení závazku, kterou jste podepsal.
Současně bych rád upozornil na to, že služba byla vedena na právnickou osobu (firmu) a Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Nejste tedy brán jako Spotřebitel.
S pozdravem
Martin Stalmach, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, znovu opakuji skutečnost, že já jsem smlouvu předčasně neukončil. Smlouvu mi ukončila a číslo zrušila Vaše pracovnice Ilona Horová!!! Tímto mé firmě vznikla škoda, kterou v současné době ve spolupráci s našim právním zástupcem vycislujeme. Tím, že nejsem brán jako Spotřebitel, jsme připraveni tuto záležitost řešit soudní cestou a ne vypisovaniˇ vzkazů přes tento portál. S pozdravem Zíka.
S ohledem na výše uvedené a na to, že se jedná o vztah spotřebitel - podnikatel, nýbrž podnikatel - podnikatel, stížnost uzavíráme, jelikož služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli.