Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den ,
objednala jsem si zboží u firmy Vsevakci.
od 26.7 je zboží na cestě .
Po domluvách ,že ani více než po měsíci nemám nemám ani zboží ,ani peníze jsme se domluvili ,že mi bude navrácena částka za zboží. Když po dalším týdnu čekání nemám nic ,slečna mi oznámila ,že se právě dotazuje ,kde je mé zboží.
Na žádost ,aby mi zaslala kontakt na nadřízeného nereaguje.
Snažím se s firmou komunikovat ,ale neustále mi tvrdí ,že buĎ zboží odešlo a je na cestě a nebo že je chyba u dodavatele.Neustále výmluvy.
řešení je v nedohlednu.
Děkuji za pomoc Silvie Švecová
Kód Položka Mn. Cena za kus Cena 6867 200 kusů Kortaderie Dvoudomé fialové - semínka květin 1 69 Kč 69 Kč 5694 Kvetoucí živé kameny Lithops Pseudotuncatella 100 semínek 1 99 Kč 99 Kč 6876 Velké převislé hrnkové jahody 200 semínek
Chci vrátit peníze ,protože semena ,co jsem si objednala na konci léta jsou mi k ničemu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobry den,
penize za nedorucene zbozi Vam byli jiz vraceny.
Dobrý den,
peníze jste vrátili, až když jsem vás upozornila, že na vás podávám stížnost. Švecová
Stížnost uzavíráme na základě výše uvedené skutečnosti, že se věc podařilo vyřešit smírnou cestou.