Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Rád využívám příležitost konzultovat s vámi možnost využití spotřebitelských práv v následující věci.
Dne 22. 2. 2018 nám firma „Josef Verbík – zemní vrty“ dokončila vyvrtání a osazení studny na našem pozemku v Klečetném u Rakovníka. Na jejich doporučení jsme po dobu pěti měsíců (do července 2018) pravidelně odčerpávali vodu, aby voda netekla zakalená jemnými pískovými částicemi. Když ani po této době jsme nečerpali vodu čistou, obrátili jsme se na pana Verbíka se žádostí o jeho odborný zásah. Podle jeho vyjádření má volné termíny až po 20.8.2018. Navrhli jsme mu tedy datum 21.8.2018. Odpověděl nám, že od 22.7.2018 je v pracovní neschopnosti (zánět šlach) a že se nám ozve, až bude práce schopen Samozřejmě nemůžeme posuzovat jeho PN i když víme, že zánět šlach se léčí dva až tři týdny (tedy nejpozději do 12. 8. 2018). Jinak řečeno: nedočkali jsme se k dnešnímu dni žádného závazného termínu. Zabýváme se tedy tím:
1. Zda má firma povinnost sdělit termín opravy a tuto opravu vykonat
2. Na koho se obrátit v případě nedobytnosti naší pohledávky
3. Zda se obrátit na příslušný živnostenský úřad se žádostí o jejich opatření.
4. Jaký jiný postup volit k uplatnění našich spotřebitelských práv.
Předem děkujeme za vaši pomoc.
S pozdravem
PhDr. Miroslav Roček
JosefVerbík, zemní vrty, 27301 Lhota 31 IČO: 464 18 652 TECHNICKÁ ZPRÁVA o provedení vrtných prací Objednatel Miroslav Roček Anglická 2307 27201 Kladno Kročehlavy Místo výkonu: Klečetné p.č. 10/7 Termín prací: 5.6.2017 Vrtmistr: Verbík Vrtná souprava: Wirth Popis prací: - hloubka vrtu: 30m - průměr vrtu: 160 mm - hladina vody: 22m -přítok vrtu 22m -odhadovaná vydatnost vrtu 0,4 l/s Petrografický popis vrtu: 0-4m Jíl 4-30m Pískovec Vystrojení vrtu: - trubka PVC plná: 0-4m 160mm 0-22m 125mm - trubka PVC perfor.: 22-30m 125mm - Obsyp vrtu: 4-8mm Těsnění vrtu jílové: 3 m
Stanovit termín k dokončení úpravy vrtané studny
|
Tweet |
V případě, že má dílo vady, je spotřebitel oprávněn uplatnit reklamaci. Za vadu lze považovat skutečnost, že voda ze studny nemá v uváděné době sjednané vlastnosti (je kalná, ačkoliv již být neměla).
Na vyřízení reklamace má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, zhotovitel 30 dní ode dne uplatnění reklamace, nedohodl-li se se spotřebitelem na delší době. Termín opravy je tedy dán zákonnou, případně smluvenou dobou k vyřízení reklamace. V případě, že zhotovitel nevyřídí reklamaci včas, je spotřebitel oprávněn od smlouvy odstoupit. U díla lze však odstoupit od smlouvy pouze z té části, která provedena nebyla nebo ze které spotřebitel nemá žádný užitek (ostatní, již zhotovené části díla spotřebitel zaplatí). V praxi tak zhotovitel vrátí spotřebiteli poměrnou část zaplacené částky, která odpovídá neprovedené části díla. V daném případě se může jednat o částku, která je potřebná k uvedení vody do slíbeného stavu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nepodaří-li se dohody dosáhnout ani zde, je na místě využít soudní cestu.
Pokud zhotovitel překročí lhůtu k vyřízení reklamace, dopouští se rovněž správního deliktu, za který může Česká obchodní inspekce udělit sankci. Podnět k šetření je možné podat zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.