Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Před rokem a půl jsem si na Alze koupil telefon Xiaomi Redmi Note 3 SE. Po roce a půl používání ztratil schopnost se nabíjet. Telefon jsem tedy odevzdal reklamačnímu technikovi na centrále.
Po čtrnácti dnech čekání mi přišel email, že se reklamace zamítá, protože se jedná o mechanickou vadu. Dále v něm bylo uvedeno, že diagnostikou byla zjištěna závada PowerCI čipu a displeje a byla mi nabídnuta mimozáruční oprava za cca 3000 Kč. Tu jsem při ceně a stáří mobilu odmítl. Domluvili jsme se tedy, že mobil pošlou bez zásahu zpět na centrálu.
S výsledkem reklamačního řízení nesouhlasím, jelikož pokud by byla závada na PowerCI čipu mechanického rázu, jedná se dle mě o špatně zaletovaný čip.
Po dalších dnech čekání, mi přišel další email, tentokrát s tím, že je reklamace vyřízena a mám si pro mobil zajet opět do centrály. Tam mi reklamační technička sdělila, že mi mobil vydají, až po uhrazení diagnostiky. Po nějaké době dohadování, mi bylo sděleno, že mě na skutečnost upozorňovali třikrát emailem. Nedorazila mi ani jedna z těchto zpráv. Dále mi bylo sděleno, že když je tato zpráva bez reakce, bere se automaticky jako souhlas. Na závěr mi bylo řečeno, že když zařízení do konce týdne nevyzvednu, bude mi účtováno navíc ještě skladné.
Účtovat diagnostiku je dle mého názoru zcela absurdní, protože jak má bez diagnostiky zařízení technik objektivně určit, zda záruku uznat či neuznat.
Xiaomi Redmi Note 3 SE
Požaduji navrácení plné kupní ceny telefonu, bez jakýchkoliv poplatků navíc.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Reklamace také nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran a odrazovalo by spotřebitele od uplatnění práv z vadného plnění. Více informací je uvedeno na www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se. Spotřebitel může také podat podnět České obchodní inspekci.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.