Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#25745Zamítnutá reklamace - kompresor klimatizace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.08.2018, před 6 lety

Petr Vašťák

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 06.01.2018 jsme zakoupili vůz Ford Mondeo 1.6 tdci kombi r.v. 07/2014. Během zimního období jsme neměli možnost nijak správně ověřit funkci klimatizace - až když jsme se vraceli ze zahraniční cesty a venku byla teplota 30 stupňů byla zjištěná její nefunkčnost - kompresor nespínal.
22.04.2018 byla poprvé závada nahlášena na AAA auto kde bylo podstoupena klasické kolečko hovorů na call centrum a zavolání technika z pobočky zpět s informací že ať si nejdříve zajistíme technika který zjistí závady atd. Vůz byl odvezen do servisu kde technik provedl kontrolu - v chladícím okruhu nebyl ani gram chladiva takže provedl základní kontrolu těsnosti vyvakuováním a napuštěním chladiva. Za cenu 2tis. Kč byla klimatizace funkční pouze 2 týdny a došlo opět k úniku. Následoval další telefonát do AAA auto - opět stejná procedura ať necháme technika nacenit cenu opravy. Kontrolou byla zjištěn únik přímo z kompresoru a cena výměny kompresoru (+ chladiče klimatizace) na 23 150Kč. Sepsání reklamace proběhlo 06.07.2018 s ujištěním pracovníka na pobočce v Otrokovicích že se nám následující týden ozve technik z Brna aby dojednal další podrobnosti servisu (ve Zlíne technika prý již nemají k dispozici). Následovalo několik dotazů s telefonáty jak to vypadá s reklamací - vždy informace že budou volat. Reklamace byla ukončena zasláním doporučeného dopisu s vyjádřením:

"Vada reklamovaná kupujícím je vada, která vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávacím protokolu, že jednotlivé součástky zakoupeného automobilu podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří a opotřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav. Z uvedených důvodů prodávající za reklamovanou vadu nenese žádnou zodpovědnost a proto reklamaci zamítá."

Telefonát na AAA auto a následný hovor s regionálním manažerem - jenom potvrdil stanovisko že auto má moc najeto (161 tisíc km) a je to běžný problém který nelze uznat - navíc jsme podepsali protokol že je auto v pořádku. Jak se dá v tomto případě postupovat? Děkuji Vašťák


Produkt

Ford Mondeo kombi 1.6 tdci RZ: 9U24607


Požadované řešení

Oprava/výměna vadného kompresoru klimatizace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2018 11:37, před 6 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. V takovém případě by bylo nutné posoudit, jaká je obvyklá životnost vadné součástky.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2018 14:41, před 6 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace (zdůvodnění viz Vaše první vložená stížnost z 23.7.). Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2018 09:42, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2018 15:00, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.