Počet nahlášených stížností: | 37 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Společnost Corlux International SA po mně vymáhá neoprávněné pohledávky za zboží, které jsem neobjednala a ani nepřevzala.
Začátkem března 2018 jsem po telefonické domluvě svolila k zaslání 2ks punčochového zboží za cenu poštovného, které činilo 89 kč. to jsem zaplatila a posléze jsem psala, že o další zasílání punčochového zboží nemám zájem.
3.5. 2018 jsem emailem zrušila jakoukoliv další spolupráci, ale byla jsem upozorněna, že předchozí den byla vyexpedována zásilka, ale že si ji nemusím převzít.
Tak jsem udělala, nepřevzala jsem nic. Od té doby mi chodí neustále složenky na cenu zboží plus každý měsíc o navýšení o ,,administrativní poplatek,,.
Shape
Ukončení vymáhání neoprávněných plateb, ukončení zasílání nevyžádaných objednávek.
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím soudního exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Dle obchodních podmínek společnosti Courlux International SA může spotřebitelka kupní smlouvu kdykoliv vypovědět, a to zasláním písemné výpovědi prodávajícímu na adresu zákaznického servisu v ČR, případně telefonicky na uvedených kontaktech. Prodávajícího lze písemně kontaktovat přes zákaznický servis v ČR pro značku Visage d'Or: P.O. Box č. 54, 225 54 Praha 025. Telefonicky lze informace získat na tel.: 283 08 08 06, fax 283 93 39 69, e-mail: cz@courlux.com. Při veškeré komunikaci se zákaznickým servisem je vhodné uvést své zákaznické číslo.
Vzhledem k tomu, že společnost Courlux International SA nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitelka uhradit musela.
Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitelka jí není proto povinna přebírat. Bude-li jí jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitelka společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Předmětná zásilka s produkty značky Shape (dámské punčochové kalhoty) byla na adresu zákaznice paní Jaroslavy Hrdé odeslána dne 2. 5. 2018. Do dnešního dne bohužel nebyla zaplacena ani vrácena zpět na firmu Courlux.
Jestliže paní Hrdá zásilku nepřevzala, došlo patrně k její ztrátě během poštovní přepravy, takže nebyla na firmu Courlux doručena zpět. Tím pádem byla za paní Hrdou stále evidována pohledávka, na kterou jí firma Courlux upozorňovala prostřednictvím písemných upomínek. Jelikož paní Hrdá na ně nereagovala, předala firma Courlux její pohledávku na inkasní kancelář Intrum za účelem dalšího vymáhání. K tomuto kroku došlo dne 29. 8. 2018.
K vyřešení vzniklé situace by stačilo, kdyby paní Hrdá na základě zaslaných upomínek, včas kontaktovala zákaznický servis pro firmu Courlux a celou situaci vysvětlila. Firma Courlux by poté řešila ztrátu zásilky přímo s Českou poštou, a k vymáhání pohledávky prostřednictvím inkasní kanceláře Intrum by vůbec nedošlo.
Zákaznický servis pro firmu Courlux je možné kontaktovat následujícími způsoby:
Telefonická zákaznická linka je v provozu v pracovních dnech od 8.00 do 18.00 hodin,
tel. číslo: 283 08 08 18. Dále je k dispozici e-mailová adresa: cz@courlux.com, a nebo webové stránky: www.courlux.com, kde je možné přihlásit se pod svým zákaznickým číslem a zaslat svůj požadavek na zákaznický servis.
Ze strany zákaznického servisu pro firmu Courlux potvrzujeme, že požadavek na ukončení vymáhání v případě paní Hrdé, zákaznické číslo: 72232924687, byl předán na inkasní kancelář Intrum dne 11. 9. 2018.
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: