Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#25767Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.08.2018, před 6 lety

Martin Štálik

Znění stížnosti

Dobrý den.
21.06.2018 jsem si koupil Citroen C3 Picasso v AAA auto Liberec. Po měsíci používání a najetých 1070 km mi přestal fungovat posilovač řízení. Po zjištění této nepříjemné události jsem se rozhodl dát automobil do autorizovaného servisu Citroen aby zjistili o co jde. Po dvouhodinovém čekání jsem se dozvěděl, že zesilovač řízení je komplet na výměnu a oprava není možná!! Cena 38 360 Kč. A tak jsem se rozhodl celou událost nahlásit AAA Auto Liberec.. načež se mnou sepsali protokol o reklamaci a oznámili mi, že do čtrnácti dnů mi přijde vyjádření! Což taky přišlo, ale s nelichotivým vyjádřením!! REKLAMACE ZAMITNUTA a to z tohoto důvodu.. Vady reklamace kupujícím jsou vady které vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v předávacím protokolu, že jednotlivé součástky, zakoupeného automobilu, podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří o opotřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav. Z uvedených důvodu prodávající za reklamované vady nenese žádnou odpovědnost, a proto reklamaci zamítá.
Myslím si, že přesně na tuto vadu se vztahuje obchodní zákoník a že mám právo na relevantnější řešení.


Produkt

Citroen Picasso C3 1.4 i, vin - VF7SH8FP0BT513840


Požadované řešení

Požaduji výměnu rozbitého posilovače řízení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2018 14:06, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2018 16:36, před 6 lety

Vážený pane Štáliku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.9.2018 22:46, před 6 lety


Martin Štálik

Vážená Paní Míková
Velice si vážím, že jste znovu prozkoumala mojí reklamaci. Ale nemohu být spokojen ani s tímto rozhodnutím!! I podle toho co píše výše d-test je nanejvýš jasné, že reklamace by měla být uznána. Chtěl bych požádat o prokázání, že se tato vada stala opotřebením! Mám za to, že toto je klasická skrytá závada a na to se vztahuje občanský zákoník

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2018 09:42, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.10.2018 13:30, před 6 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2018 08:02, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2018 11:34, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.