Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#25769Reklamace Mikrosystému s DVD Philips 5110

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.08.2018, před 6 lety

Dagmar Špálová

Znění stížnosti

Obracím se na Vás se žádostí o pomoc s reklamací zboží.

Dne 29.4.2015 jsem koupil v kamenném obchodě společnosti Alza Mikrosystém s DVD Philips MCD 5110. Prodávající mi při tom nabídl možnost, si koupit za celkem přijatelnou cenu, další 3 roky záruky. Nabídku jsem v dobré víře využil. Záruční a dodací list obsahuje pouze položku Mikrosystém s DVD Philips 5110 a položku nehmotný produkt Prodloužení záruky + 3 roky. Nikdo mě při prodeji neupozornil, že se vlastně jedná o pojištění a ani já jsem žádnou pojistnou smlouvu nepodepsal.

Dne 29.6.2018 jsem v pobočce Alza Budějovická v Praze 4, výše uvedené zařízení reklamoval, pro závadu na CD mechanice (nešla otevřít). Sepsali jsme s technikem příjemku případu s číslem AZRE 18379 958r. Požadovaný způsob vyřízení – oprava.
Teprve když jsem dostal 30.6.2018 SMS zprávu od BNP Paribas Cardif Pojišťovna oznámení o přijetí události pod č.440251, jsem pochopil, že se věci komplikují a že Produkt prodloužená záruka je vlastně pojištění. Do pojišťovny jsem pro jistotu zavolal a ta mi potvrdila, že se skutečně jedná o Mikrosystém s DVD Philips 5110.
Společnost Alza nedodržela ani 35 denní lhůtu na opravu, ke které se zavázala v přejímacím protokolu. Několikrát jsem opravu telefonicky urgoval. Vždy jsem byl ubezpečen, že se na opravě intenzivně pracuje.
Až 6.8.2018 přišla zpráva, že reklamace byla vyřízena dobropisem na částku
2 711 Kč, což je zhruba polovina pořizovací ceny. S takovým řešením jsem nesouhlasil, ale dostalo se mi vysvětlení, že je to rozhodnutí likvidátora pojišťovny a že společnost Alza s tím nemůže nic udělat. Horší je, že společnost Alza považuje již Mikrosystém s DVD Philips 5110, za svůj majetek a nehodlá mi ho vrátit ani neopravený.
Pokud to uznáte za vhodné, určitě souhlasím s postoupením věci ČOI.
Na závěr ještě zkopíruji moji poslední vzájemnou korespondenci se společností Alza.
S pozdravem
Josef Jirgl


Předmět:
Re: Pochvala / stížnost - Stížnost
Zobrazit podrobnosti
Od:
Josef Jirgl ‌
Komu:
  ‌
Datum:
19.8. 2018 22:11
 
důležité
pracovní
osobní
odepsat
Zobrazit zprávu s formátováním

Vážený pane P.,
přeji Vám pěkný den. Je mi líto, že společnost Alza nenašla, přes moji velmi vstřícnou nabídku, pro mě přijatelné řešení reklamace vady zboží v záruční době.
Dne 24.4.2015 jsem ve vaší prodejně koupil mikrosystém Philips MCD 5110. Současně jsem zakoupil nehmotný produkt – prodloužení záruky + 3 roky.
O tom, že do věci vstupuje pojišťovna, jsem se dozvěděl až 30.6.2018 SMS zprávou o převzetí oznámení události pojišťovnou, tedy až po uplatnění reklamace.
Dokument Záruční a dodací list neodkazuje na žádné pojištění, ani jsem žádnou pojistnou smlouvu nepodepsal a o ničem takovém nebyl při prodeji informován. Jedná se proto o standardní záruku na zboží. Takovou situaci řeší Občanský zákoník v § 2 169. Ten upřednostňuje opravu, pak následuje výměna vadného zboží. Teprve v případě, kdy se jedná o velmi nákladnou opravu a výměna není možná, lze nabídnout vrácení peněz.
Vzhledem k situaci na trhu, kterou jste mi potvrdili, musím trvat na sjednaném způsobu vypořádání reklamace, tedy na opravě.
Musím dále připomenout, že zboží bylo přijato do opravy už 29.6.2018.
Bude li společnost Alza i nadále v této záležitosti nečinná, budu se muset obrátit nejspíš na ČOI, které věc přísluší.
S pozdravem Josef Jirgl





Předmět:
Pochvala / stížnost - Stížnost
Zobrazit podrobnosti
Od:
stiznosti@alza.cz   ‌
Komu:

Datum:
Dnes 10:30
 
důležité
pracovní
osobní
odepsat
Zobrazit zprávu s formátováním

Infomail Alza

Alza.cz






Dobrý den, pane Jirgle,



reaguji na Vaši komunikaci s kolegy.



Vše jsem pro Vás opětovně ověřoval s kolegy z odpovědného oddělení a můžu Vám pouze potvrdit informace, které Vám již zasílala kolegyně V a kolega P. Jak v době nákupu, tak i nyní, jste měl dostupné kompletní podmínky služby "prodloužená záruka". Občanský zákoník, který jste zmínil, řeší záruku danou zákonem, nikoliv doplňkovou službu, kterou "Prodloužená záruka" je. Mrzí mě to, avšak Vašemu požadavku nemůžeme vyhovět. Chápu Vaše rozhořčení i rozhodnutí, řešit případ s ČOI a vše plně respektuji, je to Vaše právo.



Prosím, berte tuto zprávu jako naše finální vyjádření.



S pozdravem



J.L. - Alza.cz


Produkt

Mikrosystém s DVD Philips 5110, sériové číslo AJ1A 1439018569, pořizovací cena včetně nehmotného produktu Prodloužená záruka + 3 roky byla 5 333 Kč včetně DPH


Požadované řešení

Oprava závady na CD mechanice .
I vrácení zboží ve stavu při uplatnění reklamace a následná pozáruční oprava by bylo pro mě přijatelné řešení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2018 16:33, před 6 lety

Je třeba činit rozdíl mezi škodovým pojištěním a prodlouženou zárukou. Pokud by obchodník na prodané zboží poskytl prodlouženou záruku, v rámci které by spotřebiteli náleželo právo odstoupit od smlouvy, pak by měl spotřebitel nárok na vrácení celé kupní ceny.

Má-li spotřebitel sjednané pojištění na zboží, je situace poněkud jiná. Částka vyplácená pojišťovnou se odvíjí od hodnoty zboží v době, kdy došlo k jeho poškození. To znamená, že je nutné přihlédnout ke stáří a opotřebení věci. Pokud spotřebitel mikrosystém po nějaký čas používal, nelze očekávat, že pojišťovna vyplatí cenu nového zboží.

Prodávající (společnost Alza.cz a.s.) musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o službě a o jejích hlavních vlastnostech. Pokud tak podnikatel učiní nesrozumitelně, použije se výklad pro spotřebitele příznivější. Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/podatelna/.

Pokud prodávající porušením zákonné informační povinnosti způsobil spotřebiteli škodu, je povinen ji nahradit dle § 2910 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Co se týče vrácení věci, zde záleží na pojistných podmínkách produktu, který si spotřebitel k zařízení zakoupil. Může v nich být uvedeno, že pokud likvidátor shledá věc jako neopravitelnou, věc se nevrací. Pokud však spotřebitel nebyl s podmínkami před zakoupením produktu seznámen, resp. nebyl vůbec seznámen s tím, že se jedná o pojištění, pak opět podotýkáme, že prodávající užil nekalou obchodní praktiku, což je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V takové situaci je vhodné obrátit se na ČOI.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2018 10:32, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.