Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si výuku anglického jazyka za 1759 Kč, kde jste se měli jejich metodou naučit výuku do 14-ti dnů a to samozřejmě nefunguje. Zaslali mi pouze nějaký aktivační kód na stránky LINGITELIGENCE a to bylo vše. Takovou výuku jsem teda nečekala tak jsem vrátila aktivační kód i s průvodním dopisem zpět na adresu ONLINE STORE Sp.z.o. a od té doby žádná odpověď. Vše mám nafoceno číslo aktivačního kódu, průvodní dopis i přebraní službou PPL.
foto průvodního dopisu, podací lístek, foto balíčku od PPL
Vrácení peněz na učet jak slíbili.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje na české spotřebitele (stránky v čj, možná platba v českých korunách), řídí se smluvní vztah českým právem.
Z práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů existují výjimky, které zakotvuje § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ten v písm. a) uvádí, že: "Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy"
Pokud byl tedy kurz zpřístupněn ještě před uplynutím 14 dnů od uzavření smlouvy (spotřebitelka službu aktivovala prostřednictvím aktivačního kódu), je možné, že spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy nemá. Musela by však být splněny podmínka, že o tom, že právo odstoupit od smlouvy zaniká byla společností informována a výslovně s tím souhlasila ještě před uzavřením smlouvy. Pokud ne, právo na odstoupení od smlouvy trvá.
V případě, že právo na odstoupení od smlouvy zaniklo a smlouva trvá, může spotřebitelka vady služby reklamovat. Pokud má kurz jazyka vady (např. obsahuje chybné nebo nepřesné překlady), je poskytovatel služby povinen ji odstranit, není-li odstranění vad možné, má spotřebitelka nárok od smlouvy odstoupit dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.