Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pondělí objednané zboží tričko GUESS v eshopu www.dnaportrety.cz (už tak dost divný název, ale chtěl jsem toto tričko, jinde nebylo k mání). Zboží objednáno, platba kartou, žádná autorizační sms nepřišla, sledoval jsem tedy tuto objednávku ani faktra mi nepřišla do emailu tak jak jsem zvyklý navíc částka byla v tomto shrnutí 880kč: http://www.dnaportrety.cz/index.php?main_page=account_history_info&order_id=170). Dnes jsem se koukal na můj bankovní účet a bylo mi strženo 994,44 CZK. Kontaktoval jsem esho, bohužel pouze emailem, nyní jiný kontakt. Vše naznačuje tomu že jsem naletěl a jedná se o podvodný e-shop.
Tričko žluté guess velikost L, Kód: dkro227k2gbs1u odkaz: http://www.dnaportrety.cz/koupit-p%C3%A1nsk%C3%A9-guess-jeans-tri%C4%8Dko-%C5%BDlut%C3%A1-p-7117.html
Přál bych si aby zboží bylo dodáno i za tuto cenu ovšem mám špatné tušení, že by to mohlo dopadnout tak, že nebudu mít ani zboží a ani peníze. Přál bych si aby takový eshop, prodejce byl dopaden a zajímalo by mě zda v tomto eshopu už byl v minulosti také někdo podveden.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webovém odkazu je možné zjistit, kdo je provozovatelem webových stránek, na kterých funguje e-shop a další informace, jež mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti lze uvědomit rovněž orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.