Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
došel mi email - odkaz na uvedenou firmu. Kliknul jsem a nestačil jsem zírat. Zboží zhruba o polovinu levnější. Firma láká na to, že díky Bitcoinu je zboží tak levné. Nemám zkušenosti s Bitcoinem, tak jsem si řekl, že to vypadá zajímavě, vytvořil jsem si účet, a jen tak nezávazně jsem klik na zboží, co se mi líbí. Skočilo do košíku. Jelikož nemám Bitcoiny, tak nešla objednávka potvrdit, ale zůstala viset v košíku. Až poté jsem kouknul na obchodní podmínky a nestačil zírat. Když zboží jen strčíte do košíku, musíte koupit, jinak cca 5.500 Kč pokuta za tzv. rezervaci zboží. Pokud chcete zrušit účet, stojí vás to 6.000 Kč. Poté jsem zboží z košíku odstranil a očekával, že dokud není objednávka dokončena, nic po Vás nikdo nemůže chtít.
Koukal jsem na web, skoro nikde o společnosti ani zmínka, ale na jedné stránce jsem našel diskuzi, jak se lidé baví, že je to podvod.
Po cca 24 hodinách od vložení zboží do košíku došel mail - "VV - Poslední upomínka - pro úhradu Vaší objednávky, nebo poplatku dle Obchodních podmínek - Předžalobní výzva - 6427".
A to zboží už bylo dávno vysypáno z košíku zpět.
Zdá se mě to jako podvodný e-shop, podmínky podle mě jsou v rozporu se zákonem. Co na tohle říká dTest?
S pozdravem Libor Horáček
Žádost o analýzu od právníků dTestu. Mrkněte na obchodní podmínky
|
Tweet |
Právo na zaplacení kupní smlouvy vzniká podnikateli až okamžikem uzavření kupní smlouvy, za uzavření smlouvy však nelze považovat samotné vložení zboží do košíku, smlouvy je uzavřena až akceptací nabídky - odesláním objednávky. Prodávající rovněž není oprávněn sankcionovat neodeslání objednávky.
Navíc pokud by daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží (lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet teprve od převzetí zboží, spotřebitel ale může od smlouvy odstoupit i před jeho převzetím). Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku. Pokud spotřebitel zboží nepřevzal, má prodávající právo žádat úplatu za uskladnění věci. Nebyla-li ujednána výše této úplaty, platí za ujednanou výše obvyklá.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.