Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Už několik měsíců jsem evidována na Úřadu práce v Přerově a velmi intenzivně si hledám práci. Bohužel v mé profesi (účetní) mi Přerov nemůže nabídnout žádnou práci, a tak velmi často absolvuji pohovory mimo Přerov v dosahu i 40 km (Hranice, Olomouc, Zlín, Kroměříž, Šternberk...). V pondělí 20.8.2018 jsem si domluvila pohovor na 15 hodin ve Šternberku a k tomu účelu využila krásné navazující spojení (tedy alespoň podle jízdního řádu) rychlík RX886 v 14.16 s přestupem do Olomouce v 14.37 na osobní vlak 3637 . Protože se firma nachází u nádraží, za normálních okolností bych pohovor krásně stihla. Jenomže již zmíněný rychlík měl zpoždění 10 minut a já se naivně domnívala, že přípoj na Šterberk na rychlík počká. Nestalo se tak. Schůzku jsem zmeškala, a tak jsem se z ní musela omluvit. Omluvu potencionální zaměstnavatel přijal a navrhl mi náhradní termín na středu 22.8.18 na 14 hodin. I tentokrát jsem si našla navazující spojení, rychlík Rx888 přípoj na osobní vlak 13725. Když jsem si zakoupila jízdné, zjistila jsem, že i na tento vlak se nabaluje zpoždění - z 10 minut vystoupalo na 15 minut. Bylo mi jasné, že i tentokrát pohovor nestihnu, a tak jsem se pokoušela opět spojit s agenturou, která mi zaměstnání zprostředkovávala, abych se omluvila, bohužel marně. Chtěla jsem si hodinu posunout a jízdného ještě využít, agentura se mi ozvala bohužel až později. Rozhodla jsem se tedy své nevyužité jízdné vrátit u pokladny v Přerově, kterou obsluhovala pověřená osoba s číslem 60687. Ta mi sdělila, že od doby, kdy jsem jízdné zaplatila, uplynuly 4 hodiny a odmítla mi jízdné vrátit. Jednalo se o jízdenku BZ269 0944 na IN25 zpáteční ve výši 86,- Kč, což pro mě, jako uchazečku o zaměstnání, není rozhodně zanedbatelná položka, zvláště když jsem jízdenku ani nevyužila. Nabídla mi možnost reklamace, ale chovala se naprosto neochotně a nepřijatelně, s ironickým úsměvem, který mi naznačoval, že nejsem v právu a ji ještě zdržuji. Odebrala mi originál nepoužité jízdenky, na který jsem mohla cestovat ještě 23.8.2018 a já si doslova musela vyžádat její kopii (reklamace č. 08491/*0465-224). Myslím, že i tento čin byl neoprávněný, neboť originál měl každopádně zůstat u zákazníka.
Domnívám se, že jsem o vrácení jízdného žádala zcela oprávněně a tudíž žádám o prošetření celé záležitosti a vrácení jízdného na můj účet 2019134093/0300 ve výši 86,- Kč v co nejkratší době.
Děkuji
Iva Bartošová, tel. 605211960
jízdenka BZ269 0944, reklamace 08491/0465-224, pov.osoba 60687
vrácení jízdného ve výši 86,- Kč na účet č. 209134093/0300
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.