Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jmenuji se Jaroslav Trunda a píši z pověření paní Boženy Tomáškové.
17.8.2018 jí přišel dopis od En Trade CZ, s.r.o., že vnějaké aukci odběrného
místa se stala společnost Utylis Energie s.r.o. Jelikož mi tvrdí že nikomu nic nepodepsala ani nedala žádný souhlas po telefonu, nabývám dojmu, že jde o podvodnou manipulaci a nekalé jednání energetické společnosti.Následuje instrukce že nesmí uzavřít smlouvu s jiným dodavatelem a že se vystavuje riziku smluvní pokuty! Jen na objasněnou:Je jí 80 roků,již 4. roky je imobilní a od února se léčí na onkologii s rakovinou vaječníků. Plyn má
u společnosti Bohemia a elektřinu u Centropolu. Je na snadě že za těchto okolností nechce nic měnit. Proto Vás prosím o prozkoumání této žádosti
a nechali sestřenici v klidu dožít. Děkuji: Trunda Jaroslav
sídlště svobody 3504/5
79601 Prostějov
Zrušit pomyslnou smlouvu bez smluvní pokuty
|
Tweet |
Pokud byla smlouva uzavřena bez toho, aby spotřebitel projevil vůli být smlouvou vázán, jedná se o zdánlivé právní jednání, ke kterému se nepřihlíží a spotřebitele by taková smlouva nezavazovala.
Plnila-li společnost bez objednávky, mohlo by se jednat o agresivní obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.