Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25885Zpožděný let

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.08.2018, před 6 lety

Andrea Trojánková

Znění stížnosti

Dobrý den,

Zakoupila jsem u Vaší cestovní kanceláře zájezd (rezervační číslo 128071291) Egypt – Hurghada (hotel Hawaii Caesar Palace) s číslem odletu UJ6420 (HRG/PRG 4.8.2018 – 15:30 – 20:00h). Odlet z letiště Egypt -Hurghada měl být realizován dne 4.8.2018 s časem odletu 15.30h. s příletem do Prahy (letiště Václava Havla) ve 20h. Nicméně díky technické závadě letadla nebyl odlet uskutečněn. Let z Egypt - Hurghada byl uskutečněn dne 5.8.2018 ve 12.30h. Časový rozdíl mezi plánovaným a reálným příletem na koncové letiště Václava Havla v Praze je tak cca 21 hodin, což mi umožňuje nárokovat slevu za nedostatky v dopravě dle Frankfurtských tabulek což je 5 % podílu ceny jednoho dne za každou další hodinu.



Stejným způsobem je poškozen druh a má dcera (tyto osoby jsou v rezervačním č. 128071291)

Celkovou částku 3 500,-Kč zašlete prosím zpět na účet ze kterého byly letenky zaplaceny (225324719/0600). Datum splatnosti 15 dní.



Číslo rezervace 128071291



Jména cestujících: Andrea Trojánková, Jan Mišák, Kristýna Kucynová.

Bankovní účet: 22534719/0600.



Děkuji za rychlé vyřízení.

S pozdravem Andrea Trojánková


Požadované řešení

Stejným způsobem je poškozen druh a má dcera (tyto osoby jsou v rezervačním č. 128071291)

Celkovou částku 3 500,-Kč zašlete prosím zpět na účet ze kterého byly letenky zaplaceny (225324719/0600). Datum splatnosti 15 dní.



Číslo rezervace 128071291



Jména cestujících: Andrea Trojánková, Jan Mišák, Kristýna Kucynová.

Bankovní účet: 22534719/0600.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2018 08:54, před 6 lety

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.

Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, aby končil na letišti na území členského státu a zároveň byl operován evropskou aerolinkou.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf

Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitelka také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.

Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2018 23:53, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.