Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
u firmy Alza.cz jsem si 6.8.18 objednal zboží v hodnotě 13tis. a zaplatil kartou předem. 10.8. mi bylo řečeno, že zboží předali dopravci, ale dopravce mi napsal, že zboží předá až 15.8. (kvůli technické chybě) místo 11.10. Rozumím, že se stane chyba, proto jsem ještě v ten den volal na Alza.cz a zrušil objednávku.
Chápu, že firma čeká až dopravce vrátí zboží a pak má lhůtu 14dní. Ale nyní je 29.8.!! a dle telefonátu nebylo zboží dopravcem vráceno. Nikdo mi na telefonu není schopen říct přesný datum, kdy tohle bude vyřešené - resp. prý se ozvou příští týden.
To mám opravdu sám volat dopravci a prosit ho, aby vrátil zboží, které jsem si ani nepřevzal? Navíc ALZA používá mé peníze již více jak 3týdny a informace, že mi někdo zavolá až příští týden, je podle mě drzost.
Rád bych dostal své peníze zpět co nejdříve, a nečekal další týden, na vyjádření jiného oddělení.
Také chci vědět přesnější informace ohledně kontaktování mé osoby, kdy bude vráceno zboží přepravcem a kdy mohu očekávat nápravu.
|
Tweet |
Prodávající má v případě odstoupení od smlouvy povinnost vrátit zaplacenou částku do 14 dnů po odstoupení od smlouvy dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě, že tak neučiní ocitá se v prodlení a spotřebitel může navíc požadovat i úrok z prodlení v zákonné výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.