Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den, na konci června 2018 jsem na pobočce AAA Auto v Českých Budějovicích zakoupil vůz Škoda Octavia, r.v. 2014 s najetými 148 000 km. Prvních 14 dní bylo auto naprosto v pořádku, ale hned po tom se začal ozývat podivný zvuk při rozjezdu na první rychlostní stupeň a na zpátečku. Ihned po zjištění jsem auto zavezlo do autorizovaného servisu, kde mi závadu objasnili (vadná spojka a vadný dvouhmotý setrvačník) a vyčíslily její opravu. S tím to dokumentem jsem se vydal na pobočku v Českých Budějovicích, kde jsem musel vyplnit reklamační formulář a následně čekal na vyjádření společnosti k dané reklamaci. Samozřejmě zamítnuto. Závadu se prý odpovídá stáří vozu a tudíž jsem měl očekávat její výměnu. O tom, že je součást na pokraji života jsem se v žádném formuláři, který jsem při podepisování kupní smlouvy obdržel, nedočetl. Dokonce byla spojka v tabulce označená jako "Spojka - Záběr" plynulý. Jedná-li se o skrytou závadu, kterou musím neprodleně opravit, tak by mi měl auto bazar vyjít vstříc.
Spojková sada- spojka a setrvačník, Škoda Octavia 3, 2014 1,6 Tdi
Rád bych tímto požádal o uhrazení nákladů na výměnu vadné součásti. At už v plné výši nebo aspoň částečných.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Maříku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Autobazar mi nabídl velice uspokojivou nabídku, kterou jsem přijal a tudíž jsem s výsledkem spokojen.