Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Zakoupila jsem troubu Mirakulos v červnu 2018 v akci za 9 990 Kč. Trouba přestala po 20 minutách péct a na displeji se mi objevilo F103. Technik mi řekl, že bohužel je trouba nefunkční a že mi jí vymění za jinou. Podepsala jsem papíry a napsala reklamaci také na reklamační oddělení Ikei. Ozvali se mi několikrát s tím, že si mám vybrat jinou troubu, jelikož tato se přestala vyrábět a úplně ta stejná trouba /stejný design i funkce/ se začala jmenovat Anratta, tak jsem si jí vybrala. Cena trouby je 11 990 Kč. Bylo mi řečeno, přestože nevím přesně kdy, nenapadlo mě si to zapsat, že mi doplatek za stejnou troubu nebudou počítat. Na reklamační lince se ozývá stále někdo jiný a tak už v tom mám chaos, že doplatek zaplatit musím. Nyní jsem dostala vyjádření i písemně. Obrátila jsem se na Českou obchodní inspekci, protože si myslím, že je to neoprávněné a že by trouba měla být stejná a čekám na vyjádření. Mám bohužel montáží od Ikei poškozenou i mikrovlnnou troubu a novou dlažbu v kuchyni. Nemám sílu se dohadovat a tak jsem si vybrala, aby měl zamítač Ikei klid jinou troubu levnější, přestože si myslím, že je to neoprávněné.
trouba Mirakulos - výměna za troubu Anratta - zamítnuto z důvodu nesouhlasu s doplatkem
Chtěla bych odpustit doplatek a mít funkční troubu, kterou jsem si přála.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové totožné věci. Nelze-li vadu odstranit opravou ani dodáním nové totožné věci, neboť se již nevyrábí, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Odstoupením od smlouvy se ruší celá kupní smlouva a kupující má nárok na vrácení kupní ceny zboží. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Dle jiného zákonného režimu výměna neprobíhá, ledaže by se spotřebitelka na tom s prodávajícím prokazatelně dohodla, a tedy i na podmínkách takové výměny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Na základě žádosti společnosti stížnost znovu otevíráme a předáváme společnosti k vyjádření.
Dobrý den, omlouváme se za způsobené potíže. Zákaznici jsme zaslali kompenzaci - doplatek za novou troubu.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informaci od společnosti potvrdit a stížnost uzavřít.
Hodnocení: