Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 1.8.2018 jsem v prodejně Boskovice nakupovalAku tel. pilu Patriot PCS 20 40V s baterií a nabíjecí stanicí, která byla v akci. Zboží bylo dle webu na skladě v množství nejméně 2ks a bylo na prodejně. Pracovník prodejny nám pilu předvedl a doprovodil nás na pokladnu. Tam však druhý pracovník řekl, že pila patří do e shopu a nemohou mi ji prodat. Jako jedinou možnost jak ji dostat v akci mi nabídl okamžité zaplacení s tím, že bude dodána nejpozději do 26.8.2018. Do faktury napsal datum 30.8.2018. Ani v tento den pila nebyla dodána. Byl jsem telefonicky uvědoměn, že jim pila nedošla. Nabídli mi vrácení peněz nebo dodání do konce září. O zboží mám dále zájem, ale jen za cenu v akci. Pracovníkům prodejny však již nevěřím. Prosím o prověření jejich postupu a sjednání nápravy.
Pila Patriot PCS 20 40V s baterií a nabíjecí stanicí, celk. cena 4795
O zboží mám dále zájem, ale jen za cenu v akci. Pracovníkům prodejny však již nevěřím. Prosím o prověření jejich postupu a sjednání nápravy.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.