Společnost


Cestovní kancelář FISCHER, a.s.

Počet nahlášených stížností:130
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25978Neuznaná reklamace zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2018, před 6 lety

Milan Kúdela

Znění stížnosti

8.2. 2018, jsme si objednali a 9.2.2018 zaplatili zálohu u
cestovní kanceláře Fischer, na letní dovolenou, Mallorca,The Sea Hotel, od 3.7. - 10.7.2018, s odletem 3.7. v 04:45. Toto je oč tu běží. Zárověň jsme tímto obdrželi i takto definované potvrzení zájezdu. Vše jsem řešil přes internet a následně tel. s pí. Jitkou Maršálkovou, CK Fischer Liberec. Následně po doplacení zálohy, dne 26.6. jsme obdrželi přes internet, pokyny k odletu, kde jsem v potvrzení o zájezdu objevil, jiné údaje o odletu. Přesně řečeno, den stejný 3.7.2018, ale čas se diametrálně posunulaž na 18:05. To je o 13 hod. a 20 mi. Jinými slovy, přišli jsme jeden celý den u moře, to zaprvé, snídaní, oběd a vše co zahrnuje All inclusive. Cca za dva dny jsem došel osobně do pobočky, a dožadoval se vysvětlení. Paní Maršálková bohužel nebyla, tak se mě ujala jiná kolegině. Přes veškěrou snahu, jsem nedostal adekvátní odpověď. Přepravce jim zrušil let, a tak byli nucení upravit nám odlet. Podle podmínek na to mají nárok. Takže bez omluvy, bez kompenzace, prostě nic. Protože jsem byl opravdu rozčílen, takovým přístupem, ještě ten den jsem volal na linku D-testu, kde jsem dostal potřebné informace, k sepsání reklamace. 2.7.2018 jsem rekl. doporučeně odeslal. Odpověď přišla 23 nebo 24.7.2018.
Stručný výtah - CK vychází z podmínek pro cestující, katalogových informací, reklamačního řádu, které jsou nedílnou součástí cest. smlouvy, kterou jsem podepsal a souhlas s ní. První a poslední den zájezdu je určen k přepravě nikoliv k vlastní dovolené. Nelze vycházet z toho že se odlety uskuteční dopoledne a zpátečnílety večer. Odlety a přílety se mohou uskutečnit v kteroukoliv dobu, jak v ranních, tak v denních nebo nočních hodinách. Jinými slovy, to co Vám CK prezentuje při podpisu smlouvy, není závazné ani důležité. Zaplať klinte, ty musíš, CK nikoli. Pro mě je nepřijatelné, týden před odletem provádět storno zájezdu, hledat jinou dovolenou, a spíše než pohoda a klid na přicházející dovolenou, máte stres a nervy.
Takto si nepředstavuji dovolenou All inclusive u žádné CK.


Produkt

Letní dovolená u CK Fischer, od 3.7.2018 - 10.7.2018, Mallorca, oblast C´an Picafort, The Sea Hotel by Grupotel ****, č.smlouvy 70022397, cena 22.361,- Kč, na osobu, záloha zaplacena 9.2.2018, doplatek zaplacen 3.5.2018,


Požadované řešení

Pro nás bylo jedním z hlavních důvodů, proč jsme si vybrali CK Fischer, právě ten ranní let, kdy jsme předpokládali, "jeden den-12 hod na víc".
U reklamace dovolené, mi jako odpovídající reakce CK, příjde písemná omluva s odpovídající finanční kompenzací. To znamená něco navíc, co by klienta důstojně odškodnilo a přimělo ho, vrátit se ještě k této CK.
Požaduji vrátit 1 500 Kč na osobu, zájezd byl pro dvě osoby, celkem tedy 3 000,- Kč písemnou omluvu, a poukaz na slevu příštího zájezdu ve výši 20% pro dvě osoby. Jako jasný signál CK, že mají zájem o narovnání vztahů a uznávají reklamaci jako oprávněnou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2018 23:09, před 6 lety

Spotřebitel by mohl zájezd úspěšně reklamovat, pokud by se podmínky zájezdu lišily od předem deklarovaných. Zákon neurčuje přesně, za jakých podmínek je naplněn počet dní uváděných v katalogu či smlouvě, v případě sporu by tedy nezbylo než vyčkat na vyjádření soudu. Pořadatel odpovídá dle § 2542 občanského zákoníku spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Frankfurtská tabulka slev je k dispozici k nahlédnutí na internetových stránkách www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Pokud však cestovní kancelář bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné se domáhat poskytnutí slevy ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady soudní cestou.

Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2018 13:22, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.