Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 4.7.2018 jsme reklamovali zrušenou letenku od společnosti ČSA.
Původní let měl být 2.7.2018 z Říma do Prahy, informaci o zrušeném letu jsme se dozvěděli na letišti necelé dvě hodiny před plánovaným odletem. Na letišti Fiumicino nás poslali od odbavovací přepážky ke kancelářím jiných leteckých společností, ať si sami zařídíme jiné spojení do Prahy. Toto řešení, pokud není člověk vybaven jazykovými schopnostmi a jedná se o starší osobu (babička 72 let,která létá tak 1x za 10 let), není moc příjemné. Nakonec jediné řešení bylo kontaktovat kancelář ČSA v Praze, kde babičce pomohli a vystavili novou letenku na druhý den. Nejhorší na tom bylo to, že nebylo nabídnuto ani náhradní ubytování.
Jako náhradu požadujeme kompenzaci ve výši 250 € na kterou je nárok.
Bohužel ani skoro po 2 měsících se nám nikdo z ČSA neozval a ani k naší reklamaci nebylo přiděleno reklamační číslo.
E-mail jsme již 6x přeposílali a jediné co vždy přišlo byla automatická odpověď, že náš e-mail předali dále ke zpracování.
Na call centrum (jinam se totiž dovolat nedá - nemají veřejné čísla a ani je nesdělí) jsme volali nespočetněkrát (minimálně 10x) a vždy nám bylo řečeno, že to zaurgují, ale ani po 2 měsících se naší žádosti nikdo nevěnoval.
Bohužel nevíme jak v tomto případě dále postupovat, protože ze zákona by měla být reklamační lhůta 30 dní, která ale absolutně nebyla dodržena a neproběhla ani žádná komunikace ze strany ČSA.
Děkuji za pomoc.
Řešení: komunikace ze strany ČSA a proplacení nároku 250€ za zrušený let
|
Tweet |
Dopravce může mít rovněž povinnost vyplatit náhradu ve stejné výši jako v případě odepření nástupu na palubu, pokud zrušení letu neoznámí s dostatečným předstihem. Rovněž by měl být spotřebitel informován o náhradní přepravě.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.