Společnost


KOBOZ SERVICE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26027Nevrácené peníze za zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2018, před 6 lety

Tomáš Vít

Znění stížnosti

Dne 11.6.2018 jsem zakoupil na eshopu holime.cz elektrický strojek na
vlasy Braun Face&Head MGK3020 víceúcelový zastrihovac za 695,-kc. Po
obdržení zboží jsem zjistil že produkt nevyhovuje, podle popisu a fotek
jsem ocekával neco jiného. Strojek byl pouze vybalen z krabice, krabice
nebyla žádným zpusobem zapecetená, zboží jsem tedy zabalil zpet, a v
zákonné lhute odeslal zpět na adresu obchodu(přičemž s tímto jsem
mel další náklad ve výši 130,- poštovného). Následně mě obchod
informoval o zamítnutí reklamace, z duvodu že se jedná o hygienické
zboží, a strojek byl vybalen. Znovu zdůrazňuji, že strojek byl zabalen v
obyčejné nijak nezapecetené krabici, jako každá jiná bežná elektronika.
S tohoto duvodu je argument o hygienickém zboží naprosto nesmyslný.
Po porade s vaší linkou, jsem reagoval a argumentoval
paragrafy podle vašich rad. Následne eshop prišel s tím, že strojek mel být údajne již použit(znovu zduraznuji, že mnou rozhodně NEBYL použit), a vracéní penez je možné po odectení poplatku 250,- bez DPH, za hygienciké vycištení a
prebalení produktu. Toto je pro me naprosto neprijatelné, a podle me
protiprávní. Z recenzí na internetu nejsem jediný, co reší s tímto
eshopem takovýto problém. Recenzí takrka stejného charakteru jsou
desítky. Prosím vás tedy o pomoc pri rešení této záležitosti. V príloze
zasílám screenshoty emailové komunikace. dekuji


Produkt

Braun Face&Head MGK3020 víceúcelový zastřihovač


Požadované řešení

Vrácení 695,-kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2018 10:34, před 6 lety

Ustanovení § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), definuje tuto konkrétní výjimku z práva na odstoupení od smlouvy tak, že jde o "zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit". Pro vyloučení zastřihovače z možnosti odstoupení do 14 dnů nestačí splnění jedné z podmínek, tj. nevhodné vracet z hygienických důvodů, ale musí být současně zboží zabaleno v pevném, utěsněném obalu, který je chrání před znehodnocením a ze kterého ho spotřebitel vyndal.

Právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené přes internet by tedy spotřebiteli náleželo, pokud by šlo o pouhou papírovou krabici a plastový předek by pevně neutěsňoval zboží k papírové části krabice, do které by se nedalo dostat jinak než roztržením krabice.

Pokud by však došlo k vyzkoušení zastřihovače vlasů, který nebyl v hygienickém obalu, k účelu, ke kterému má sloužit, sice by mohl spotřebitel odstoupit, ale prodejce by byl oprávněn požadovat částku odpovídající snížení hodnoty věci.

Pokud prodávající sníží částku, jenž vrací spotřebiteli, měl by také řádně zdůvodnit, proč tak učinil a měl by prokázat, že mu vznikly náklady, aby uvedl zboží do původního stavu. Jestliže tedy k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace. Ke znění obchodních podmínek, které se odchyluje od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele, se nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2018 13:42, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.