Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 23. 7. 2018 Jsem si objednal Notebook a příslušenství.
Bylo mi řečeno, že je problém s osobním vyzvednutím na pobočce.
Zaplatil jsem fakturu a marně čekal na dodání další den.
Několikrát jsem na pobočku psal e-maily nebo telefonoval, protože se mi sám od sebe nikdy nikdo neozval. Byla mi nabídnuta kompenzace ve formě slevy, kterou jsem velmi ocenil. Bylo mi 4x slíbeno, že notebook přijde v určitý den. Nikdy nepřišel. Dnes je 4. 9 2018 a notebook ještě nepřišel. Čekám na něj už 7. týden a nikdo nemá ani tu slušnost zavolat nebo napsat email.
Připadám si jako hlupák.
Prosím o vysvětlení.
S pozdravem
Notebook ASUS ZenBook UX550VD-BN068T modrá + příslušenství
Žádám o vysvětlení, slevu ale hlavně konečně o dodání zboží. Děkuji
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den pane Jasný,
omlouvám se za komplikace spojené s Vaší objednávkou. Vedoucí pobočky pan Kotásek mě informoval, že 27.9. Vám notebook osobně dovezl s dopravou zdarma a slevou 4000 Kč jako kompenzace za opožděné dodání. Věřím tedy, že na nás nezanevřete a budeme se těšit na Vaše další objednávky.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Jiří Jungmann | vedoucí prodejny Praha 4
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.