Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám dojem, že dle roamingových pravidel EU mi operátor nemá právo účtovat poplatek za roamingová data (s výjimkou překročení limitu v GB daného jako dvojnásobek ceny tarifu bez DPH v EUR / velkoobchodní cena za GB).
Chtěl bych tedy vědět, jak je možné, že mi účtuje 134,5 Kč za 223,7305 MB datového roamingu na Slovensku.
Dle výše uvedeného vzorce se ani zdaleka neblížím hranici, za kterou je operátor oprávněn mi datový roaming účtovat.
Operátor nemá na svém webu kontaktní formulář, na který se všude odkazuje a přes který se mají reklamace řešit.
E-mail s výše uvedenými informacemi odeslaný na info@voocall.cz se vrací s automatickou odpovědí informující, že na zprávu nemusí být odpovězeno. Toto je e-mail ze kterého chodí vyúčtování. Jiný e-mail jsem nenašel.
Po telefonickém kontaktu operátora mi bylo pracovníkem řečeno, že mi částku účtují oprávněně z důvodu, že roaming není součástí tarifu, já jsem si jej aktivoval dobrovolně a tím pádem jsem souhlasil s ceníkem na www.voocall.cz/cenik/gsm/roaming
variabilní tarif dle www.voocall.cz/objednavka : 0 minut, 0 SMS, 600 MB, LTE
Prosím o vystavení správné faktury, případně o vysvětlení.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, je nutné uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, prodlužuje se tato lhůta na 2 měsíce. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.