Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přišly mi zničené skoro nové učebnice. Odesilatelka učebnice řádně zabalila, ale přišly a roztrhaným obalem a poničené.
Objednávka učebnic
Vrácení poštovného, nebo kompenzace za zničené učebnice, které byly téměř nové.
|
Tweet |
V tomto případě je nutné bez zbytečného odkladu reklamovat poškození zásilky u České pošty. Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, že obsah je poškozen, může uplatnit reklamaci na kterékoliv poště. Reklamační řízení je možné zahájit nejpozději do dvou pracovních dnů po dni převzetí zásilky.
Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Adresát má také možnost tento stav hodnověrně doložit jiným způsobem. Pošta má na vyřízení reklamace klasickou 30-ti denní lhůtu podle zákona o ochraně spotřebitele. Jestliže bude reklamace zamítnuta, je tu možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození došlo. Každopádně nárok z odpovědnosti za poškození zásilky musí po převzetí zásilky uplatňovat vůči poště adresát.
Pokud pošta reklamaci zamítne a spotřebitel s tímto způsobem vyřízení uplatněné reklamace nesouhlasí, má možnost podat tzv. námitky proti vyřízení reklamace dle § 6a zákona o poštovních službách. Námitku proti vyřízení reklamace je možné podat u Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) ve lhůtě 1 měsíce od doručení rozhodnutí o vyřízení reklamace od České pošty. Jinak by toto právo podat námitku zaniklo. Podání tohoto návrhu podléhá správnímu poplatku tohoto úřadu. Námitku doporučujeme podat písemně doporučeným dopisem s kopiemi všech podkladů a rozhodnutí české pošty. Úřad pak rozhodne o tom, zda reklamace byla vyřízena řádně či nikoli.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman