Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.6.2017 jsem si koupila plavka-Sunmarin 12082,plavky jsem použila max.7x,ale látka je v místě a okolo švů prořídlá, průsvitná a je tam popraskaný elastein. O plavky jsem pečovala podle rady prodavačky a podle štítku se symboly na plavkách.Nikdy jsem plavky neprala v pračce, nepoužila agresivní prací prostředek a aviváž, nesušila jsem plavky v sušičce, na přímém slunci, ani na radiátoru!Obrátila jsem se na prodejnu, kde jsem plavky koupila a podala reklamaci.Přišla mi zamítavá odpověď, že jsou plavky vynošené, vysypané!!! A že o ně bylo špatně pečováno, že působením potu,chloru a olejových prostředků, byly plavky poškozeny!Je mi 70 let a v místě poškození se nepotím a ani nenatírám opalovacím prostředkem.Plavky stály 2200Kč a při mém malém důchodu, to byla velká částka,i proto jsem o plavky pečovala ,jak nejlíp dovedu! Plavky jsem koupila v kamenném obchodě v České Lípě.Prosím o Váš názor, jestli mám nárok na uznání reklamace. Můj názor je, že se jedná o špatný výrobek, nekvalitní látku a, že z mé strany nedošlo k poškození! Děkuji Krupková Anna
Dámské jednodílné plavky z. Sunmarin 105 DReklamace žádné číslo nemá 12082
Mé řešení: vrácení peněz, nebo výměna plavek!
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu plavek, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.