Společnost


VK Servis obchodní s.r.o.

Počet nahlášených stížností:24
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26090Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2018, před 6 lety

Martin Hrachovina

Znění stížnosti

MT Lenovo P70 zakoupený 15.11.2016 jsem reklamoval 7.6.2018 . Vrátil se netknutý a reklamace zamítnutá. Prý oxidace a koroze spodního konektoru. MT nikdy nebyl v kontaktu s kapalinou. MT jsem tedy poslal do servisu Lenovo. Bylo zjištěno, že jde o tzv. šedý dovoz a fy. VK servis obchodní by ho neměla kde reklamovat a musela by to dát ze svého.


Požadované řešení

Vrácení plné kupní ceny + 2x náklady poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2018 10:10, před 6 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Případ, kdy dovezené zboží nepochází od oficiálního distributora pro Českou republiku a českému spotřebiteli je prodán výrobek určený původně pro jiný než český trh není v rozporu s právními předpisy.

Obecně platí, že jakmile zboží splní nutné náležitosti pro uvedení na trh v jednom státě Evropského hospodářského prostoru (tedy země Evropské unie spolu s Norskem, Islandem a Lichtenštejnskem), nic nebrání ani jeho prodeji v České republice. Pokud by však součástí kupní smlouvy bylo ujištění, že se jedná o zboží z české distribuce a následně by se ukázalo, že tomu tak není, mohl by spotřebitel v souladu s ustanovením § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., namítat prodejci tzv. nesoulad jakosti při převzetí a odstoupit i od kupní smlouvy.

I zboží z šedého dovozu je možné reklamovat, jsou na něj poskytovány stejné záruční lhůty, jako na zboží pocházející z české distribuce. Zboží je však nutno reklamovat u prodejce, síť autorizovaných servisů není povinna takové zboží přijímat. Toto je jedno z úskalí šedého dovozu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2018 17:55, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.