Společnost


Laneax pro s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26115Záměna starého zboží za nové,odmítání vystavení písemného potvrzení dané reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2018, před 6 lety

Jiri Ruzicka

Znění stížnosti

Číslo objednávky : FN1800001282
Dne 9. 8. 2018 jsem koupil iPhone7 32GB, stříbrná v e-shopu Mount Shopping, který má v obchodních podmínkách e-shopu uvedeno jako provozovatele společnost Laneax Pro s.r.o. sídlem Harmonická 1384/13, 158 00 Praha 5
Při převzetí dne 10. 8. 2018 iPhonu7 32GB, stříbrná bylo následně zjištěno, že „ nový “ iPhone má maximální kapacitu baterie pouhých 87% relativně k výchozímu stavu . Při následné reklamaci baterie v autorizovaném servisu Apple bylo zjištěno, že jde o používané zboží, iPhone byl aktivován již v dubnu 2017.
Citace mé reklamace:Vzhledem k tomu, že se vada na věci projevila do šesti měsíců od koupě, v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele, č. 634/1992 Sb. (§ 19) uplatňuji právo na dodání nového iPhonu z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí ve smyslu § 2161 ve spojení s § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů. Zároveň vás žádám o vystavení písemného potvrzení dané reklamace s uvedením, kdy jsem právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, a následně potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
27. 8. 2018 jsem elektronicky doručil žádost s reklamací a poslal balík. Nejdříve tvrdili, že balík se ztratil. Když jsem napsal, že byl s doručenkou zázračně se našel. Od toho dne žádám každý den dvakrát o vystavení písemného potvrzení dané reklamace. Zbytečně!!!! Vždy přijde odpověd citace: (lze doložit s mailu) Dobrý den, na základě domluvy s vámi vám bylo provedeno odstoupení od smlouvy. Aby mohl být celý proces dokončen, prosíme o zaslání čísla účtu pro zaslání peněz. S pozdravem Alice Adamcová . Za prvé jsem od smlouvy neodstupoval chci nové zboží. Za druhé, když jsem navrhl, že chci nejdříve oficiální vyjádření s datem, částkou, razítkem, podpisem. Opět není ochota a přichází odpověd výše zmíněná citace.
Ještě bych doplnil jak jsem produkt koupil. Na Heuréce jsem nalezl nabídku. Šel jsem do e-shopu MountShopping http://www.mountshopping.cz a na mail z jejich stran měl dotaz ohledně dodání. Pak jsem zboží objednal. Poté co jsem zboží reklamoval jsem se chtěl na Heuréce vyjádřit k e-shopu.Nestačil jsem se divit,když mi podpora Heuréky zdělila,že na to nemám nárok,protože jsem nakupoval na http://montnakupy.cz/, nikoliv na http://www.mountshopping.cz Jak k tomu přesměrování došlo nechápu. Stránky jsou naprosto identické logo,nabídka,provozovatel. Již jsem vám psal číslo dotazu je 48141/ZK tam jsou ještě nějaké podrobnosti.


Produkt

Číslo objednávky : FN1800001282, l iPhone7 32GB, stříbrná, IMEI:353823088166937, sériové č. F4GSNS65HG6X


Požadované řešení

Chci nové zboží jaké jsem měl dostat ne použité. A potřeboval bych radu jak postupovat,když mě budou s vyjádřením k reklamaci nadále ignorovat. Děkuji za pomoc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2018 12:08, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Jinými slovy, prodávající, který prezentuje prodávaný telefon jako nový odpovídá spotřebiteli za to, že je skutečně nový, jak uváděl. Není-li tomu tak plnil prodávající vadně.

Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Jak je uvedeno výše, primárně je prodávající povinen vadu odstranit, buď opravou (což v daném případě není možné) nebo výměnou věci za nový kus (je možné). Pouze v případě, že předchozí dvě řešení možná nejsou, přichází na řadu odstoupení od smlouvy, tedy i vrácení peněz.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2018 15:50, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.