Počet nahlášených stížností: | 90 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rada pro klienty:
Z netu jsem si objednala klimatizaci typ-DéLonghi EW250WH s dálkovým ovládáním(že to je klimatizace,uváděli na portále).Výrobek přišel 17.8.2018.K mému velkému zklamání místnost se neochlazovala.Bylo zde spíše jako v prádelně,vlhý vzduch.Proto jsem vracela.
Následně mi přišel meil,ve kterém mi bylo sděleno,že mi budou vráceny peníze,ale ne v plné výši.Za "klimatizaci" jsem původně zaplatila 4998,-.Vráceno mi bude pouze 3819,-.takže tratím 1179,-.A to nepočítám,že jsem musela zaplatit částku na poště při vracení.
Důvod,proč ne celou částku.Výrobek byl prý poškozený,kryt poškabaný.Nejsem si vědoma,že bych výrobek poškodila,vracela jsem ihned po týdnu.Ano,vím..je to tvrzení,proti tvrzení.
Poučení:
Hezky se tato společnost hojí na klientovi.
Klamání zákazníka,nepřesným udávání info o výrobku.
Rada pro klienty-vyfoťte si každý výrobek,v jakém stavu přišel,ať máte argument v ruce.
Závěr:
U této společnosti neobjednávám.
Vyřešeno k mé nespokojenosti
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
V případě poškození zboží je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Lhůta 14 dnů slouží právě k vyzkoušení zboží, běžné zkoušení zboží však nelze považovat za nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.