Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#26127Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2018, před 6 lety

Ondřej Valenta

Znění stížnosti

Dne 11.04.2018 jsem zakoupil vůz Opel Astra 1.7 cDTi r.v. 2011 SPZ 7B5 2499 u výše zmíněné firmy na pobočce v Brně. Cena vozu bezmála 200 000 Kč, stav tachometru při koupi 97 149km. V mém vlastnictví najeto 2369km Dne 23.08.2018 odtažen nepojízdný automobil do autorizovaného servisu MOTOMORAVA Olomouc. Zde jsem se dozvěděl o poškození motoru, 3 a 4 válec bez tlaku. Oprava dle rozsahu poškození může dosáhnout částky až 100 000 Kč. Dne 23.08.2018 s protokolem ze servisu, jsem navštívil pobočku AAA auto v Olomouci a sepsal s manažerem prodejny reklamaci. Už tam mi bylo řečeno, že vůz jsem koupil ojetý, že budu mít nejspíš reklamaci zamítnutou. V předávacím protokolu nikde není zmínka o tom, že bych kupoval vůz s vadou motoru. Dle servisu jsem koupil vůz se skrytou vadou.

Dne 6.9.2018 mi bylo doručeno rozhodnutí o reklamaci kde se uvádí: Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace není vada, za níž prodávající odpovídá a proto reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 10 000kč. Uvedená částka je platná do 15.09.2018.

S tímto bohužel nemohu souhlasit, částka je k výši ceně možné opravy zanedbatelná a proto prosím o radu jak dále postupovat.

S přátelským pozdravem

Ondřej Valenta


Produkt

Opel Astra 1.7 cDTi r.v. 2011, SPZ 7B5 2499,


Požadované řešení

Pro mě jako zákazníka jsou přípustné tři řešení:

Vrácení peněz
Úhrada nákladů spojených s opravou
Výměna vozidla


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2018 20:37, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.10.2018 13:31, před 6 lety

Vážený pane Valento,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.10.2018 15:03, před 6 lety


Ondřej Valenta

Dobrý den, paní Míková

s přihlédnutím k postoji vaší společnosti jsem se obrátil na soudního znalce s žádostí o předběžné stanovisko, zdali se výše popsaná vada dá označit za takovou vadu, která vznikla v důsledku stáří a běžného opotřebení automobilu, zdali mohla být způsobena mou osobou, a tedy takovou, u které lze připustit vaše tvrzení, že za ni nenesete odpovědnost. Stanovisko znalce je poměrně jednoznačné, a to že se s vysokou mírou pravděpodobnosti jedná o vadu skrytou, za kterou nese vaše společnost plnou odpovědnost. Dle § 2100 občanského zákoníku zakládá právo kupujícího z vadného plnění vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Dle § 2161 odst. 2 projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

S ohledem na výše uvedené skutečnosti Vás proto vyzývám k přehodnocení vašeho stanoviska k podané reklamaci a návrhu řešení vzniklé situace.
Pokud nenajdeme schůdné řešení akceptovatelné pro obě strany, budu nucen podat na Vaši společnost trestní oznámení pro podvod a také celou záležitost dle možných dostupných prostředků medializovat a jít do soudního sporu.
Pevně věřím, že toto krajní řešení nebudu muset realizovat a opravdu dojde z Vaší strany k návrhu řešení pro mě přijatelné.

S pozdravem

Ondřej Valenta

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.10.2018 17:24, před 6 lety

Vážený pane Valento,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.11.2018 13:47, před 6 lety


Ondřej Valenta

Odstoupení od kupní smlouvy

Vážení,

dne 11. 4. 2018 jsem s vámi, jakožto prodávajícím, uzavřel kupní smlouvu, jejímž předmětem byl úplatný převod vlastnického práva k osobnímu automobilu značky Opel Astra, RZ: 7B52499, jak je podrobně specifikován v příloze č. 1 kupní smlouvy (dále též jen „Automobil“), a to za kupní cenu ve výši 199.098,- Kč vč. DPH.
Vzhledem k tomu, že již po cca 4 měsících a najetí 2369 KM se u Automobilu vyskytla vada spočívající v úplné ztrátě tlaku 3. a 4. válce motoru (k tomu viz obsah servisního protokolu a faktura č. 130183522, které máte k dispozici), v důsledku čehož se Automobil stal fakticky nepojízdným, obrátil jsem se na vás s reklamací této vady a uplatnil nárok na odstoupení od smlouvy. Jak plyne z obsahu protokolu o reklamaci ev. č. 411424 ze dne 5. 9. 2018, vaše společnost tuto reklamaci neshledala jako oprávněnou, a to aniž by se fakticky podstatou tvrzené vady jakkoliv zabývala.

Vzhledem k tomu, že se přes mou opakovanou snahu nepodařilo celou záležitost vyřešit, zadal jsem vypracování znaleckého posudku k posouzení závady na motoru Automobilu. Výsledkem znaleckého zkoumání soudního znalce a závěr jeho znaleckého posudku bylo konstatování, že na motoru Automobilu je vážná závada znemožňující jeho další provoz. Jako příčinu rozsáhlého poškození motoru Automobilu označil soudní znalec dlouhodobý provoz s vadnými vstřikovači na 3. a 4. válci motoru. Z prohlídky zakarbonovaného motoru je dle soudního znalce rovněž patrné, že na motoru docházelo delší dobu k úniku provozních kapalin. Z obsahu znaleckého posudku tak lze učinit jednoznačný závěr o tom, že vada, která se u automobilu poté, co jsem jej od vás zakoupil, vyskytla (tj. úplná ztráta tlaku 3. a 4. válce motoru), nevznikla v důsledku stáří a běžného opotřebení Automobilu. Současně lze učinit jednoznačný závěr o tom, že se jedná o vadu skrytou, za kterou nese vaše společnost plnou odpovědnost. Dle § 2100 občanského zákoníku zakládá právo kupujícího z vadného plnění vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Dle § 2161 odst. 2 projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

S ohledem na výše uvedené skutečnosti a s přihlédnutím k odhadovaným nákladům na případnou opravu automobilu tímto od výše uvedené kupní smlouvy v celém rozsahu k dnešnímu dni odstupuji. Současně vás vyzývám k vrácení celé kupní ceny, tedy částky 199 098,- Kč na účet č. xxxxxxxxxxxxxxxxxx nejpozději do 3 dnů od doručení tohoto odstoupení s tím, že Automobil přistavím na adresu sídla vaší společnosti nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne připsání částky 199 098,- Kč na uvedený účet.
Současně tímto uplatňuji nárok na náhradu škody, která mi v důsledku porušení vašich povinností z výše uvedené kupní smlouvy vznikla. Jedná se o náklady za provedené práce v autorizovaném servisu Opel ve výši 3.710,- Kč dle faktury č. 130183348 (čištění filtru pevných částic), ve výši 3.993,- Kč dle faktury č. 130184098 (odstrojení motoru pro demontáž válců motoru) a ve výši 1.101,- Kč dle faktury č. 130183522 (diagnostika motoru). Dále se jedná o náklady na vypracování znaleckého posudku ve výši 12.209,- Kč dle faktury č. 18176. V neposlední řadě mi vzniká další škoda v důsledku hrazení denního poplatku ve výši 100,- Kč za garážování Automobilu, a to počínaje 18. 10. 2018. Nicméně za předpokladu, že dojde k rychlému a kladnému vyřízení mého odstoupení, jsem ochoten o celkové výši náhrady škody jednat.
V případě, že mi dobrovolně celou kupní cenu ve výše uvedené lhůtě nevrátíte, jsem připraven se domáhat svých práv soudní cestou, přičemž rovněž zvážím podání trestního oznámení, neboť vaším postupem mohlo dojít k naplnění skutkové podstaty některého z trestných činů dle platných právních předpisů.

S pozdravem


Ondřej Valenta
Palackého 972/15
796 01 PROSTĚJOV

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2018 16:52, před 6 lety

Vážený pane Valento,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.12.2018 22:49, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2019 05:54, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.