Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 11.04.2018 jsem zakoupil vůz Opel Astra 1.7 cDTi r.v. 2011 SPZ 7B5 2499 u výše zmíněné firmy na pobočce v Brně. Cena vozu bezmála 200 000 Kč, stav tachometru při koupi 97 149km. V mém vlastnictví najeto 2369km Dne 23.08.2018 odtažen nepojízdný automobil do autorizovaného servisu MOTOMORAVA Olomouc. Zde jsem se dozvěděl o poškození motoru, 3 a 4 válec bez tlaku. Oprava dle rozsahu poškození může dosáhnout částky až 100 000 Kč. Dne 23.08.2018 s protokolem ze servisu, jsem navštívil pobočku AAA auto v Olomouci a sepsal s manažerem prodejny reklamaci. Už tam mi bylo řečeno, že vůz jsem koupil ojetý, že budu mít nejspíš reklamaci zamítnutou. V předávacím protokolu nikde není zmínka o tom, že bych kupoval vůz s vadou motoru. Dle servisu jsem koupil vůz se skrytou vadou.
Dne 6.9.2018 mi bylo doručeno rozhodnutí o reklamaci kde se uvádí: Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace není vada, za níž prodávající odpovídá a proto reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 10 000kč. Uvedená částka je platná do 15.09.2018.
S tímto bohužel nemohu souhlasit, částka je k výši ceně možné opravy zanedbatelná a proto prosím o radu jak dále postupovat.
S přátelským pozdravem
Ondřej Valenta
Opel Astra 1.7 cDTi r.v. 2011, SPZ 7B5 2499,
Pro mě jako zákazníka jsou přípustné tři řešení:
Vrácení peněz
Úhrada nákladů spojených s opravou
Výměna vozidla
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Valento,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, paní Míková
s přihlédnutím k postoji vaší společnosti jsem se obrátil na soudního znalce s žádostí o předběžné stanovisko, zdali se výše popsaná vada dá označit za takovou vadu, která vznikla v důsledku stáří a běžného opotřebení automobilu, zdali mohla být způsobena mou osobou, a tedy takovou, u které lze připustit vaše tvrzení, že za ni nenesete odpovědnost. Stanovisko znalce je poměrně jednoznačné, a to že se s vysokou mírou pravděpodobnosti jedná o vadu skrytou, za kterou nese vaše společnost plnou odpovědnost. Dle § 2100 občanského zákoníku zakládá právo kupujícího z vadného plnění vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Dle § 2161 odst. 2 projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
S ohledem na výše uvedené skutečnosti Vás proto vyzývám k přehodnocení vašeho stanoviska k podané reklamaci a návrhu řešení vzniklé situace.
Pokud nenajdeme schůdné řešení akceptovatelné pro obě strany, budu nucen podat na Vaši společnost trestní oznámení pro podvod a také celou záležitost dle možných dostupných prostředků medializovat a jít do soudního sporu.
Pevně věřím, že toto krajní řešení nebudu muset realizovat a opravdu dojde z Vaší strany k návrhu řešení pro mě přijatelné.
S pozdravem
Ondřej Valenta
Vážený pane Valento,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Odstoupení od kupní smlouvy
Vážení,
dne 11. 4. 2018 jsem s vámi, jakožto prodávajícím, uzavřel kupní smlouvu, jejímž předmětem byl úplatný převod vlastnického práva k osobnímu automobilu značky Opel Astra, RZ: 7B52499, jak je podrobně specifikován v příloze č. 1 kupní smlouvy (dále též jen „Automobil“), a to za kupní cenu ve výši 199.098,- Kč vč. DPH.
Vzhledem k tomu, že již po cca 4 měsících a najetí 2369 KM se u Automobilu vyskytla vada spočívající v úplné ztrátě tlaku 3. a 4. válce motoru (k tomu viz obsah servisního protokolu a faktura č. 130183522, které máte k dispozici), v důsledku čehož se Automobil stal fakticky nepojízdným, obrátil jsem se na vás s reklamací této vady a uplatnil nárok na odstoupení od smlouvy. Jak plyne z obsahu protokolu o reklamaci ev. č. 411424 ze dne 5. 9. 2018, vaše společnost tuto reklamaci neshledala jako oprávněnou, a to aniž by se fakticky podstatou tvrzené vady jakkoliv zabývala.
Vzhledem k tomu, že se přes mou opakovanou snahu nepodařilo celou záležitost vyřešit, zadal jsem vypracování znaleckého posudku k posouzení závady na motoru Automobilu. Výsledkem znaleckého zkoumání soudního znalce a závěr jeho znaleckého posudku bylo konstatování, že na motoru Automobilu je vážná závada znemožňující jeho další provoz. Jako příčinu rozsáhlého poškození motoru Automobilu označil soudní znalec dlouhodobý provoz s vadnými vstřikovači na 3. a 4. válci motoru. Z prohlídky zakarbonovaného motoru je dle soudního znalce rovněž patrné, že na motoru docházelo delší dobu k úniku provozních kapalin. Z obsahu znaleckého posudku tak lze učinit jednoznačný závěr o tom, že vada, která se u automobilu poté, co jsem jej od vás zakoupil, vyskytla (tj. úplná ztráta tlaku 3. a 4. válce motoru), nevznikla v důsledku stáří a běžného opotřebení Automobilu. Současně lze učinit jednoznačný závěr o tom, že se jedná o vadu skrytou, za kterou nese vaše společnost plnou odpovědnost. Dle § 2100 občanského zákoníku zakládá právo kupujícího z vadného plnění vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Dle § 2161 odst. 2 projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
S ohledem na výše uvedené skutečnosti a s přihlédnutím k odhadovaným nákladům na případnou opravu automobilu tímto od výše uvedené kupní smlouvy v celém rozsahu k dnešnímu dni odstupuji. Současně vás vyzývám k vrácení celé kupní ceny, tedy částky 199 098,- Kč na účet č. xxxxxxxxxxxxxxxxxx nejpozději do 3 dnů od doručení tohoto odstoupení s tím, že Automobil přistavím na adresu sídla vaší společnosti nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne připsání částky 199 098,- Kč na uvedený účet.
Současně tímto uplatňuji nárok na náhradu škody, která mi v důsledku porušení vašich povinností z výše uvedené kupní smlouvy vznikla. Jedná se o náklady za provedené práce v autorizovaném servisu Opel ve výši 3.710,- Kč dle faktury č. 130183348 (čištění filtru pevných částic), ve výši 3.993,- Kč dle faktury č. 130184098 (odstrojení motoru pro demontáž válců motoru) a ve výši 1.101,- Kč dle faktury č. 130183522 (diagnostika motoru). Dále se jedná o náklady na vypracování znaleckého posudku ve výši 12.209,- Kč dle faktury č. 18176. V neposlední řadě mi vzniká další škoda v důsledku hrazení denního poplatku ve výši 100,- Kč za garážování Automobilu, a to počínaje 18. 10. 2018. Nicméně za předpokladu, že dojde k rychlému a kladnému vyřízení mého odstoupení, jsem ochoten o celkové výši náhrady škody jednat.
V případě, že mi dobrovolně celou kupní cenu ve výše uvedené lhůtě nevrátíte, jsem připraven se domáhat svých práv soudní cestou, přičemž rovněž zvážím podání trestního oznámení, neboť vaším postupem mohlo dojít k naplnění skutkové podstaty některého z trestných činů dle platných právních předpisů.
S pozdravem
Ondřej Valenta
Palackého 972/15
796 01 PROSTĚJOV
Vážený pane Valento,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.