Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poškození laku na vozidle Dacia Duster od ptačího trusu.Vozidlo jsem koupil před dvěma roky a reklamaci jsem podal včas.Nebyla uznána protože v podmínkách je psáno že na poškození laku ptačím trusem se reklamace nevztahuje.Reklamoval jsem vadu v servisu a potom jsem se obrátil na prodejce.Nelíbí se mi že výrobce i prodejce o vadách vznikajících púsobením ptačího trusu ví a proto zakotvil jejich neuznání v reklamačních podmínkách.Považuji provedení laku který neodolá ptačímu trusu za skrytou vadu.Měl jsem mnoho aut různých značek,ale na žádném nevznikaly ,,vyžrané fleky´´ po trusu.Vodou ředitelné laky jsou pravděpodobně nekvalitní a méně odolné než byly laky dříve.
Dacia Duster VIN: UU1HSDCVG55628832 - Případ č.: 4-05124417 [ ref:_00Db0cZvn._5000X1TC0Em:ref ]
Dobrý den,
v návodu k obsluze je pouze uvedeno omýt ptačí trus vodou Údržba karoserie 1/2(viz příloha),tot´vše.
Ano jedná se o poškození laku ptačím trusem na mnoha místech.Ale nesouhlasím se zamítnutím záruky na lak vozidla a pouze se slevou 30% na opravu.Důvod je ten že pravděpodobně je lak na vozidle proveden nekvalitně a dále že o tomto problému dobře víte:I v nezávislé odborné literatuře je možné nalézt příklady poškození laku ptačím trusem či jiným biologickým spadem, jenž odpovídají poškození laku na tomto vozidle. Struktura poškození odpovídá nějakému biologickému vlivu (viz např. publikace Peter von den Kerkhoff/Helmut Haagen. Lackschadenkatalog = Catalogue of paint damage types. 1. Aufl.Würzburg: Vogel, 1995. ISBN 3-8023-1558-8).
Domnívám se,že prodáváte výrobky se skrytou vadou laku,v tomto případě vozidlo Dacia Duster o které víte a proto je vyjmuto poškození laku ptačím trusem ze záruční opravy.Jak jste mi sdělili níže tak moderní laky nesnesou agresivní látky a je třeba se o lak starat.Jak?To znamená vozidlo nepoužívat a nechat v garáži,popřípadě po každém popojetí běhat okolo s mokrým hadrem a otírat ptačí trus a jiné nečistoty které by mohly lak poškodit,protože lak je prostě moderní vodou ředitelný a nesnese žádné,,agresivní látky´´ které si dovolují poletovat vzduchem.Zvláště podivné je to u tohoto vozidla určeného do terénu.
Jak je možné že dříve lak vydržel i ptačí trus bez poškození?
Proto Vás tímto žádám o uznání záruky na poškození laku v plné výši.
Zdraví Petr Hýžďal.
Vážený pane Hýžďale,
děkujeme za zaslanou zprávu, týkající se Vašeho podnětu ohledně reklamce laku na Vašem vozidle Dacia Duster s VIN UU1HSDCVG55628832.
Ano, o lak se máte starat tak, že když se na laku vyskytne ptačí trus, je potřeba jej jednoduše odstranit. Domníváme se, že je to zcela běžná, standardní údržba vozidla.
Připustil jste, že se jedná o poškození způsobené ptačím trusem, kdy toto poškození je ze záruky přímo vyňato. Viz bod 1.3. Pravidla smluvní záruky: "Smluvní záruka nepokrývá škody způsobené vnějšími vlivy, jako jsou např. vlivy přírodních látek, jako např. pryskyřice, vlivy živočišného původu, jako např. ptačí trus. ..."
S ohledem na výše a dříve uvedené informace musíme trvat na předchozím stanovisku. Nabídka vstřícného obchodního řešení je aktuálně stále platná.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů jsme Vám k dispozici na zeleném telefonním čísle 800 380 380 v pracovní dny od 8:00 do 18:00 a do 20:00 s námi můžete chatovat na internetových stránkách www.dacia.cz.
S pozdravem
Pavel VAŇURA
Specialista zákaznické linky
ref:_00Db0cZvn._5000X1XwIlP:ref
Vážený pane Hýžďale,
kontaktujeme Vás na základě Vašeho podnětu ohledně Laku na Vašem vozidle.
Fotografie, které jste nám zaslal, nejsou bohužel kvalitní.
Nicméně i tak, to typově vypadá na poškození ptačím trusem.
Servis, který je smluvně určený pro posouzení jakékoliv reklamace, poškození viděl osobně a je si jistý, že se jedná o poškození biologické - tj. pravděpodobně ptačím trusem. Viz též námi zaslaná předchozí e-mailová komunikace (viz. též odborné publikace napříč značkami - příklad jsme uvedli taktéž v e-mailu.)
Dříve nebyli vodou ředěné laky jako dnes. Moderní laky nesnesou veškeré agresivní látky, je potřeba se o lak starat. Viz také smluvní podmínky, upozornění v návodu k obsluze.
Ve vašem případě se tedy nejedná o záruční příčinu, oprava je tedy k úhradě Vámi.
Nicméně Vám jako obchodní řešení nabízíme ve spolupráci se servisem celkem 30% slevu (15% servis a 15% RČR), pakliže si necháte vůz opravit ve VV Auto.
V případě zájmu, se můžete obrátit na pana Pravdu, vedoucího servisu.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů jsme Vám k dispozici na zeleném telefonním čísle 800 380 380 v pracovní dny od 8:00 do 18:00 a do 20:00 s námi můžete chatovat na internetových stránkách www.dacia.cz.
S pozdravem
Pavel VAŇURA
Specialista zákaznické linky
ref:_00Db0cZvn._5000X1TC0Em:ref
|
Tweet |
Pokud byla reklamace uplatněna do 24 měsíců od převzetí vozidla, bude se reklamace řešit v zákonném režimu práv z vadného plnění. Zde především platí, že dle § 2174 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nelze dopředu omezit či zcela zrušit spotřebitelova práva z vadného plnění. K takovému ujednání, které dopředu omezuje rozsah práv spotřebitele při reklamaci, se ze zákona nepřihlíží. Podobně hovoří také § 1814 písm. a) v kombinaci s § 1815 občanského zákoníku.
Jestliže tedy prodávající postupoval při vyřizování reklamace spotřebitelem popsaným způsobem, nepostupoval v velmi pravděpodobně v souladu se zákonem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.