Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zásilka ze zahraničí(Čína) přišla do České Republiky a na mou výdejní pobočku dne 10.8.2018, poštovní doručovatel však nevhodil do schránky oznámení, přestože zvonek i poštovní schránka jsou řádně označeny jménem adresáta, ba co víc, přítel pracuje z domova a musel se v době doručování balíku,(pokud lze o doručování mluvit,) nacházet na příslušné adrese. Balík si tudíž nikdo nevyzvedl, protože nebyl upozorněn, že je k vyzvednutí připraven. Když mi začalo být divné, že balík stále nepřichází, zkontrolovala jsem tracking zásilky a následně zavolala na infolinku české pošty abych se dozvěděla, že má zásilka byla skutečně zaslána zpět.
Předpokládám, že se zpět zaslaným balíkem se už moc dělat nedá, snad jen omluva. Nicméně bych ráda společnost požádala, aby důsledně kontrolovala jak, a zda vůbec, jsou balíky doručovány. Zároveň by podle mého názoru pomohlo, kdyby pošta upozorňovala na balíky dvoufázově, například emailem/sms zprávou jako doplněk papírového upozornění. A pokud balík leží na poště 18 dní, pak třeba i upozornění, že se balík bude odesílat zpět, protože chyba nemusí vždy být na straně adresáta.
|
Tweet |
Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman