Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dal jsem do Interservisu, pobočka Praha, Ječná 36, na záruční opravu hodinky Samsung Gear S3. Nefungovaly žádné senzory (kroky, poschodí, srdeční tep, atmosférický tlak...). Servis hodinky neopravil s vyjádřením, že "došlo k průniku neznámé látky do výrobku" a že si mohu hodinky nechat opravit pouze placenou formou za 3200,- Kč.
Argumentoval jsem, že mohlo jít pouze o stříkající vodu při mytí rukou. Hodinky mají být vodotěsné dle normy IP68. Pokud do nich pronikla voda, je to chyba buď výrobce anebo servisu při předcházející opravě. Hodinky byly v Interservisu v opravě již dříve, v měsíci červnu, kdy se měnila základová deska. V každém případě se domnívám, že mám právo na opravu v záruce.
Tuto argumentaci Interservis neuznal a trval na svém stanovisku. Vše se točilo kolem termínu „průnik neznámé látky“. Servis tvrdil, že norma IP68 se vztahuje pouze na sladkou vodu (už nikoli např. mořskou). Nechtěli uznat moji argumentaci, že se mohlo jednat pouze o stříkající sladkou vodu při mytí rukou. V domnění, že jsou hodinky vodotěsné, jsem je při mytí rukou nesundaval.
Nebyl jsem schopen pracovníky servisu přesvědčit, že jsem hodinky nenamáčel ani do slané vody, ani do benzínu, ani do žádného ředidla. Zřejmě mne tedy považovali za lháře.
Samsung Galaxy Gear S3
Provedení opravy v záruce.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud byla k vyřizování reklamace určena třetí osoba. Všechny nároky je tedy nutné uplatňovat vůči prodávajícímu.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.